دستیابی فیسبوک به اطلاعات شخصی شما از روی عکسهایتان!
شبکه اجتماعی "فیس بوک" اقدام به راه اندازی سرویسی خواهد کرد که خواهد توانست با مشاهدهی عکسهای کاربران، اطلاعات کاملی از آنها را جمع آوری کند. این قدم، کمک شایانی به مراکز تبلیغاتی برای انتخاب درست مخاطب مورد نظر و علایق وی خواهد نمود.
به گزارش سیتنا به نقل از صدای روسیه، به نوشتهی روزنامهی "The Daily Mail" چاپ لندن، از این به بعد تمامی اطلاعات و سوالات مربوط به شما همچون "نوشیدنی مورد علاقه ی شما؟" ، "در زمان مرخصی ترجیح میدهید به کجا سفر کنید؟" و غیره به منظور تعیین هدفمند دستهی مخاطب، در اختیار مراکز تبلیغاتی گذاشته خواهند شد.
مدیران سایت در نظر دارند تا از دانشمندان دانشگاه نیویورک برای انجام پروژهی نوین "آزمایشگاه تحقیقات بر روی هوش مصنوعی" دعوت به عمل آورند. این شبکهی اجتماعی اکنون پروفسور "یان لکون" از "مرکز مطالعات داده های الکترونیکی" را به عنوان مدیر ارشد آزمایشگاه برای انجام این پروژه جذب کرده است. آخرین دست آوردهای به عمل آمده به هدف ارتقای سطح تعیین کاربران بر اساس اطلاعات دریافتی، طبقه بندی شده و در اختیار شرکتهای تبلیغات عمده برای طراحی هدفمند تبلیعات، قرار خواهد گرفت.
به گفتهی پروفسور یان، نوار خبری و تبلیغاتی برای هر کاربر باید به صورت مجزا رتبه بندی شده تا تبلیغات به صورت هدفمندانه به دست مخاطب مورد نظر برسد.
در حال حاضر، شبکهی اجتماعی "فیس بوک" بزرگترین شبکهی اجتماعی در دنیا است. ولی این دلیل نمیشود تا صاحبان سایت برای حفظ این تعداد کاربر تلاشی نکنند. از دیگر اهدافی که اکنون پیش روی مدیران فیس بوک قرار دارد میتوان به جذب شرکتهای تبلیغاتی برای افزایش سرمایه گذاری و سود دهی اشاره نمود.
شعبههای آزمایشگاه تحقیقاتی فیس بوک در شهرهای "نیویورک"، "لندن" و زادگاه سازندهی آن یعنی "منلو-پارک" افتتاح خواهد شد.
مدیر ارشد این آزمایشگاه تحقیقاتی گفته است که تا آغاز پروژه، دربارهی تعداد کارمندان و اعضای گروه تحقیقاتی حرفی نخواهد زد. لازم به ذکر است که این آزمایشگاه، کار خود را از اوایل ماه ژانویه 2014 میلادی آغاز خواهد نمود.
به گزارش سیتنا، پروفسور "یان لکون" از شهروندان فرانسه بوده که بخاطر فعالیت در زمینهی "طراحی یکی از نسخه های الگوریتم بازشناختی الگو بر اساس مدل مشابه چشم انسان" معروف است. از دیگر فعالیتهای وی میتوان به "پروژهی اتومبیلهای حرکت اتوماتیک" و همچنین "فناوری تشخیص صدا و آوا" اشاره نمود.
به گفته ی آقای "جیمزهندلر" از متخصصان فن آوری اطلاعات و رایانه، فیس بوک در حال حاضر نیز از یک سری الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می کند. ولی برای تجزیه و تحلیل عکس، ویدئو و دیگر موارد چند رسانه ای، نیاز شدیدی به ارتقای قدرت شبکه ای خواهد داشت.
آقای هندلر در ادامه می افزاید: "به زودی در این پرتال می توان شاهد ابزارهای پیشرفته ای بود. برای مثال می توان یک وسیله ی خاص را از روی عکس آن پیدا کرد و یا مثلا می توان از روی عکس های یک کاربر در سایت های مختلف، اطلاعات و داده های بسیاری را درباره ی وی به دست آورد."
انتهای پیام
دیدگاهها
امیدوارم که این کار هر چه زودتر صورت بگیره و کار برای کاربران این شبکه راحتر شه"
افزودن دیدگاه جدید