کدخبر :737 پرینت
18 آبان 1390 - 08:34

مهمترین دلایل مشکلات کیفی شبکه تلفن همراه کشور

متن خبر

یک کارشناس سیستم های مخابراتی، عدم نگهداری صحیح و بهینه سازی شبکه را از مهمترین دلایل مشکلات کیفیت شبکه موبایل عنوان کرد و گفت: طراحی درستی از شبکه های موبایل در کشور صورت نگرفته و جابجایی جمعیتی موبایل باعث می شود شاهد شبکه پایداری در کشور نباشیم.

 

به گزارش سیتنا، غلامرضا بهروزی - مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار - در گفتگو با مهر اظهار داشت: زمانی که روی نیروهای علمی کشور هیچگونه برنامه ریزی مناسبی صورت نمی گیرد و در زمینه مغزافزار سرمایه گذاری نشده و کارهای نرم افزاری نیز به نیروهای خارجی سپرده می شود چطور می توان انتظار شبکه ای با کیفیت و به دور از مشکلات فعلی را داشت.

 

وی با تاکید براینکه در شرایط فعلی اپراتورها تنها بر روی سخت افزار تمرکز دارند و نگهداری شبکه از سوی آنها تنها در حد تکنسین سخت افزاری مطرح است، گفت: مجریان اپراتورهای ما افراد آگاه و متخصص درون سیستم خود ندارند و از دانش روز کشور و تولیدات داخل استفاده نمی کنند.
 
مدیرعامل فنون ارتباطات سیار با بیان اینکه نیروهای خارجی دلشان به حال ما نمی سوزد، افزود: سوء استفاده کلان در خرید تجهیزات مخابراتی از خارج از کشور و ممانعت از ورود متخصصان داخلی به این شبکه باعث شده که مشکل اختلالات شبکه موبایل به یک معضل کهنه تبدیل شود.
 
این کارشناس با بیان اینکه سیستم های فعلی شبکه های موبایل در کشور نشان می دهد که مغزافزار و نیروی انسانی که باید در این شبکه مورد استفاده قرار بگیرد نقشی ندارد، افزود: در این سیستم تنها بحث سخت افزار مطرح است که آن هم از کشورهای خارجی تهیه می شود و این کشورها به ایران سرویس مناسبی ارائه نمی دهند.
 
وی گفت: از مغزافزار ایرانی به اندازه یک اپسیلون هم در شبکه های موبایل استفاده نشده و نارسایی کنونی این شبکه ها مربوط به عدم طراحی و بهینه سازی مناسب، عدم سرویس دهی متناسب، عدم ارتباط صحیح با سرویس ها و استفاده نکردن از مغزافزار و متخصصان داخلی است که در صورت رفع آنها می توان به حل این نارسایی ها امیدوار بود.
 
بهروزی با تاکید براینکه هیچ یک از پروژه هایی که از متخصصان حرفه ای در کشور استفاده شده متحمل شکست نشده اند افزود: عمده واگذاری ها به نیروهای انسانی داخلی در جهت تجارت بوده و به هیچ وجه تخصصی نیست.
 
وی خرید خارجی را از جمله دلایلی مطرح کرد که زیان مستقیمی به شبکه های ارتباطی داخل کشور می زند و اضافه کرد که شرکتهای خارجی به هیچ وجه نسبت به فروشی که انجام می دهند سرویس دهی نمی کنند به همین دلیل استفاده از تجهیزات داخلی در شبکه های موبایل به مراتب بهتر است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.