مدیر فناوری اطلاعات بانک رفاه، به سیتنا خبر داد: ارائهی خدمات بانکی در باجهها و خودپردازهای سیار در آیندهی نزدیک
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران، گفت: در زمینهی باجهها و خودپردازهای سیار جدیداً اقدام به خریداری تجهیزات مورد نیاز کردهایم و با تکمیل زیرساخت شبکهی اختصاصی سیار خود مبتنی بر ارتباطات ماهوارهای و بی سیم، ارائهی این نوع خدمات در آیندهی نزدیک آغاز میشود.
"ضیاء الدین حجاری" در گفتوگو با خبرنگار سیتنا (citna.ir) در خصوص اقدامات این بانک در پیاده سازی بانکداری الکترونیک و برنامههای در دست اقدام در این راستا، اظهار داشت: از آنجاکه پیش نیاز ارائهی خدمات بانکداری الکترونیکی ایجاد زیرساخت شبکهای گسترده و سامانهی متمرکز بانکی است بانک رفاه با ارائهی سامانهی خدمات بانکی متمرکز حسابهای همراه و اتصال آن به کانالهای مختلف پرداخت اعم از سامانهی کارت، تلفنبانک، اینترنت بانک، موبایل بانک، ساتنا، پایا، خودپردازها و پایانههای فروش از طریق سامانهی متمرکز مدیریت کانال تلاش کرده است در یک ساختار و معماری استاندارد و یکپارچه، خدمات بانکداری الکترونیکی خود را توسعه داده و به مشتریان عرضه کند.
وی ادامه داد: مواردی چون تدارک و استقرار سامانهی Core Banking برای پاسخ گویی بهتر و کارآمدتر به نیازهای حال و آینده، افزایش تعداد دستگاههای خودپرداز و تعداد پذیرندگان، توسعهی پایانههای فروشگاهی، توسعهی واحدهای الکترونیکی سلف سرویس، توسعهی خدمات موبایل بانک در راستای برنامهها و دستورالعملهای بانک مرکزی، راه اندازی و توسعهی واحدهای ارائه کننده خدمات سیار، توسعهی کاربرد کارتهای اعتباری از طریق تنوع بخشی و جذاب سازی کسب و کار، ارائهی خدمات بانکداری الکترونیکی اختصاصی ویژهی هر مشتری حقیقی و حقوقی، ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در عموم مشتریان از طریق آموزش و فرهنگ سازی درون و برون سازمانی و ایجاد ساختارها و واحدهای سازمانی مورد نیاز برای نیل به اهداف تعیین شده از جمله برنامههای بانک رفاه در حوزهی توسعهی بانکداری الکترونیکی است.
وی در خصوص تمهیدات بانک رفاه برای جلوگیری از کاهش سرعت پیاده سازی بانکداری الکترونیک نظر به تحریم بانکی ایران از سوی برخی کشورها، خاطرنشان کرد: تحریمهای ناعادلانه از گذشته هم وجود داشته و مقابله با آنها موضوع و مسالهی تازهای برای ما بشمار نمیرود؛ چراکه با تکیه بر دانش و انگیزه نیروهای متخصص و متعهد داخلی نه تنها توانسته ایم بر محدودیت های ایجاد شده فایق آییم بلکه با تبدیل تهدیدات به فرصتها، دانش فنی و مهارت های ارزشمندی در حوزهی بانکداری الکترونیک در داخل کشور رشد یافته است؛ به گونهای که هم اکنون در حوزههای نرم افزار، تجهیزات و امکانات امنیتی و به کارگیری و راهبری بهینهی تجهیزات کاملاً با اتکاء به نیروهای متعهد داخلی نیازهای کشور در سطح قابل قبولی نسبت به کشورهای منطقه مرتفع میشود.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک رفاه کارگران در پاسخ به خبرنگار سیتنا در مورد موانع و تنگناهایی که مانع از حضور این بانک در برخی مناطق شده و در خصوص اینکه بانکداری الکترونیک تا چه حد توانسته این عدم حضور فیزیکی را جبران کند؟ گفت: با توجه به بخش بندی مشتریان بانک بر اساس نیازها و ویژگی های هر بخش، بانک رفاه تلاش کرده است با به کارگیری هر چه بهتر فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسخگوی نیازهای بانکی مشتریان و جامعه در سراسر کشور باشد. در این راستا در مکانهایی که نیاز به حضور فیزیکی بانک است ولی توجیهات هزینه و فایده برای ایجاد یک شعبه کامل وجود ندارد واحدهای راه دور از یک شعبه مادر در مکانهای جغرافیایی مورد نظر مستقر شده و با استفاده از امکانات تکنولوژیک به صورت کاملاً چابک و با حداقل هزینه به مشتریان ارائهی خدمات میکنند.
وی ادامه داد: برای مشتریان سازمانی و شرکتی که از امکانات IT لازم برخوردار هستند خدمات الکترونیکی ویژهای خاص هر سازمان مهیا شده و از طریق زیرساخت شبکهای و اینترنتی در محل همـان سـازمانها، خدمـات مـورد نیاز به صـورت کاملاً الکترونیکی ارائـه میشود. در مورد طیف عمومیتر مشتریان توسعهی کانالهای غیرحضوری فارغ از زمان و مکان جغرافیایی به صورت سبد متنوعی از خدمات بانکداری الکترونیکی از جمله تلفنبانک، موبایل بانک، اینترنت بانک، خدمات مربوط به کارت، خودپرداز و پایانه های فروش ارائه میشود که با نگاهی به فهرست خدمات فوق درصد بسیار بالایی از نیازهای مشتریان برای مراجعه حضوری به واحدهای فیزیکی بانک مرتفع شده است.
وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است خدمت رسانی به مشتریان فرآیندی پویا است و نیازمند اخذ بازخورد و بازبینی در یک چرخهی بهبود مستمر برای روز آمد کردن خدمات بانکی به مشتریان میباشد.
ضیاء الدین حجاری در مورد اینکه با توجه به ارائهی همهی خدمات بانکی با حداقل هزینه توسط باجه و خودپرداز سیار بانکی چه اقداماتی در خصوص استفاده از این دستگاهها انجام شده است؟ گفت: در زمینهی باجهها و خودپردازهای سیار جدیداً اقدام به خریداری تجهیزات مورد نیاز کرده ایم و با تکمیل زیرساخت شبکهی اختصاصی سیار خود مبتنی بر ارتباطات ماهوارهای و بی سیم، ارائهی این نوع خدمات در آینده نزدیک آغاز میشود.
وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم پیرو بررسیهای میدانی و شناخت نیازهای بازار و تکمیل سبد خدمات بانک رفاه بوده است.
وی در مورد نحوهی ارائهی خدمات بانکی در تعطیلات نوروز، اظهار داشت: طبق روال هر سال تعدادی از شعب و باجههای بانک به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروزی دایر بوده و به مشتریان ارائه خدمت می کنند، ولی با توجه به تعطیلی اکثر شعب و واحدهای فیزیکی بانک، بدیهی است انتظار بیشتری از امکانات بانکداری الکترونیکی برای ارائه خدمت در این ایام وجود دارد، از این رو تمهیدات و آمادگی های ویژه ای برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
وی در تشریح این خدمات به سیتنا گفت: سرویس دهی، پول گذاری و آماده به خدمت نگاه داشتن دستگاههای خودپرداز تحت نظارت 24 ساعته واحد مانیتورینگ شبکه خود پردازهای بانک از جمله این خدمات است، همچنین پاسخگویی شبانه روزی مرکز امداد مشتریان بانک ( Help Desk ) که به صورت ویژهای برای این ایام تقویت شده و آماده خدمت دهی است در این ایام صورت میگیرد.
وی تاکید کرد: هماهنگی با تأمین کنندگان و شرکتهای طرف قرارداد بانک در کلیه موارد اعم از زیرساخت شبکه و ارتباطات سامانههای نرم افزاری، سخت افزار و سایت مرکزی به منظور تأمین نیروهای کشیک ویژه به صورت 24 ساعته برای اطمینان از تداوم سرویس دهی سامانههای الکترونیکی بانک نیز در دستور کار قرار گرفته است. بدیهی است نیروهای واحدهای IT بانک که در رابطه با سامانه های بانکداری الکترونیکی فعالیت میکنند به صورت دائمی و فارغ از ایام تعطیل در محل بانک انجام وظیفه میکنند.
انتهای پیام
دیدگاهها
حتی قابلیت حواله بین حساب های خود بانک را هم نداد!
افزودن دیدگاه جدید