کدخبر :309606 پرینت
05 آبان 1403 - 12:17

سقوط ناگهانی ارزش سهام شرکت های سازنده تراشه

انتشار غیرمنتظره گزارش ASML، شرکت هلندی سازنده ماشین‌ های تراشه پیرامون عملکرد سه ماهه سوم 2024 و همچنین ارزیابی این شرکت برای سال آینده درخصوص رشد کمتر از حد انتظار بخش تراشه‌ های جهانی، به سقوط ناگهانی ارزش سهام شرکت های تراشه جهانی منجر شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، انتشار غیرمنتظره گزارش ASML، شرکت هلندی سازنده ماشین‌های تراشه موجب سقوط ناگهانی ارزش سهام شرکت های سازنده تراشه شد.

سهام این شرکت طی دو روز به ترتیب 16 و 5.12 درصد (پنج ممیز دوازده) و در مجموع بالای 21.12 (بیست و یک ممیز دوازده) درصد سقوط کرده و قیمت سهام آن به 633.90 (ششصد و سی و سه ممیز نود) یورو رسید.

ASML همچنین از پله با ارزش ترین شرکت فناوری تجاری در اروپا سقوط کرده و هم اکنون شرکت نرم افزاری آلمانی SAP جای آن را گرفته است.

افزون بر آن، سایر شرکت های تراشه نیز دچار خسارت شدند. انویدیا بیش از پنج درصد، شرکت Applied Materials ده درصد، شرکت هلندی دستگاه تراشه ASMI چهارده درصد و Besi یازده درصد نیز سقوط کرده اند. کریستف فوکه، مدیر عامل ASML، بابت این واقعه عذرخواهی کرده و آن را یک خطای فنی دانست که منجر به انتشار داده‌ها در وب سایت شرکت و انتشار آن در بلومبرگ شده است.

این گزارش نشان می دهد که تعداد سفارشات ASML طی سه ماهه گذشته 2.6 میلیارد یورو بوده در حالیکه تحلیلگران حدود 5.5 میلیارد یورو را پیش بینی کرده بودند.

در یک ارزیابی مبالغه آمیز، تحلیل گران بانک سرمایه گذاری Jefferies انتظار 6.4 میلیارد یورویی را پیش بینی کرده بودند و برای سال آینده نیز گردش مالی بین 30 تا 35 میلیارد یورو را پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.