کدخبر :308897 پرینت
21 مهر 1403 - 15:40

نماینده سابق مجلس: تعدادی از اعضای جبهه پایداری دنبال ادامه فیلترینگ و ممنوعیت رجیستری آیفون هستند

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، گفت: ۱۰ نفر از دولتمردان که اغلب در جبهه پایداری فعالیت دارند، به دنبال ادامه فیلترینگ و ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون هستند و از این ماجرا سود می‌برند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، فاش کرد که ۱۰ نفر از دولتمردان که اغلب در جبهه پایداری فعالیت دارند، به دنبال ادامه فیلترینگ و ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون هستند و از این ماجرا سود می‌برند.

جلال رشیدی کوچی نماینده سابق مجلس حدود ۱۵ روز قبل، کارزار «درخواست رجیستری و رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون» را راه‌اندازی کرد و تاکنون موفق به جمع‌آوری بیش از ۶۳۰۰۰ امضا شده است، اما خودش براین باور است که تعداد امضاهای آن باید بیشتر شود و با رسانه‌ای‌تر شدن، درخواست رجیستری و رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون، به یک مطالبه ملی تبدیل شود. بنابراین او معتقد بود برای اینکه ممنوعیت آیفون به دیگر گوشی‌های هوشمند سرایت نکند، باید همچنان این درخواست را مطالبه کرد.

رشیدی کوچی پشت پرده ده نفر از دولتمردان که به عقیده او به دنبال ممنوعیت واردات آیفون بوده و هستند را فاش کرد و گفت: «خواستگاه ممنوعیت رجیستری و واردات آیفون کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بود که عموماً از اعضای جبهه پایداری هستند. جمعی از همین نماینده‌ها خارج از صحن مجلس به محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور وقت، نامه نوشتند و خواستار ممنوع شدن واردات این گوشی شدند. مخبر هم در نامه‌ای به وزارت صمت و وزارت ارتباطات واردات و رجیستری گوشی‌های آیفون را ممنوع کرد.»

رشیدی کوچی عنوان کرد: «نهادهای امنیتی قصد ممانعت از واردات آیفون را ندارند. دلیلی ندارد که این نهادها بخواهند به دلایل امنیتی بین اندروید و iOS یکی را ممنوع کنند. همان‌طور که یک قاضی با یک دستور تلگرام را فیلتر کرد، دکتر پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی هم می‌تواند دستور برداشته شدن فیلترینگ را بدهد و معاون توسعه و تجارت وزارت صمت هم با یک دستور می‌تواند واردات آیفون را آزاد کند اما ترس از استیضاح شدن در مجلس را دارند و این کار را نمی‌کنند.»

وی معتقد است اگر فیلترینگ و ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون برداشته نشود، در آینده‌ای نزدیک شاهد ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند بالای ۶۰۰ دلار به کشور و پس از آن، ممنوعیت کامل گوشی‌ها خواهیم بود. چراکه در حال حاضر نیز بیش از ۸۰ درصد مردم از گوشی‌های میان‌رده و زیر ۶۰۰ دلار استفاده می‌کنند.

پیش‌تر چنین اتفاقی را در حوزه واردات خودرو شاهد بوده‌ایم که به تدریج واردات خودروهای محدود و در برخی موارد ممنوع شد.

رشیدی کوچی درخصوص رفتار دولت جدید نسبت به این مسائل عنوان کرد: «تمام کسانی که اکنون در دولت جدید مسئولیت دارند، مخالف فیلترینگ هستند و ۹۰ درصد آن‌ها از آیفون استفاده می‌کنند و مخالف عدم رجیستری آن هستند. اینکه چرا اقدام نمی‌کنند به این دلیل است که اکنون فضای بین‌الملل بسیار ملتهب است و دولت هم هنوز استانداران، رؤسای ادارات و مدیرکل‌ها را روی کار نگذاشته و همه این‌ها می‌توانند برای دولت دردسر درست کنند.»

انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.