کدخبر :307942 پرینت
02 مهر 1403 - 09:07

ممنوعیت استفاده از شبکه‌ های اجتماعی اعتیادآور برای کودکان کالیفرنیایی

به منظور مقابله با تأثیر منفی شبکه‌ های اجتماعی بر کودکان، در کالیفرنیا مقرر شده تا از سال ۲۰۲۷، ارائه‌ فیدهای اعتیادآور به کودکان در شبکه‌ های اجتماعی بدون رضایت والدین ممنوع شود و ارسال نوتیفیکیشن‌ ها در ساعات خاص و تنظیمات پیش‌ فرض حساب‌ های کودکان نیز محدود می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، از سال ۲۰۲۷، ارائه‌ فیدهای اعتیادآور به کودکان در شبکه‌های اجتماعی بدون رضایت والدین در کالیفرنیا ممنوع خواهد شد.

این قانون جدید، که توسط فرماندار گوین نیوسام امضا شده، پس از اقدامات مشابه در نیویورک و یوتا، گامی دیگر در جهت مقابله با تأثیر منفی شبکه‌ های اجتماعی بر کودکان است.

کالیفرنیا، به عنوان خانه‌ برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان، با تصویب این قانون یکی از پیشگامان در حمایت از کودکان در فضای دیجیتال می‌شود. این در حالی است که پیشنهادهای مشابه در سال‌های اخیر در این ایالت ناموفق بوده‌اند.

با این حال، در سال ۲۰۲۲، نیوسام قانونی را امضا کرد که پلتفرم‌های آنلاین را از استفاده‌ سوء از اطلاعات شخصی کاربران، به ویژه کودکان، منع می‌کند.

نیوسام، می‌گوید: «هر والدی می‌داند که اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی چه آسیب‌هایی به فرزندانشان وارد می‌کند - انزوا از تماس انسانی، استرس و اضطراب و ساعت‌ها وقت تلف‌شده. با این لایحه، کالیفرنیا به محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر ویژگی‌های طراحی‌شده‌ای که این عادات مخرب را تغذیه می‌کنند، کمک می‌کند.»

این قانون ارسال نوتیفیکیشن‌ها در ساعات خاصی و تنظیمات پیش‌فرض حساب‌های کودکان را محدود می‌کند. با این حال، مخالفان نگران تأثیر آن بر حریم خصوصی و دسترسی بزرگسالان به محتوا هستند.

سناتور ایالتی نانسی اسکینر، نویسنده این قانون، می‌گوید: «شرکت‌ های شبکه‌ های اجتماعی پلتفرم‌های خود را طوری طراحی کرده‌اند که کاربران، به ویژه کودکان ما را معتاد کنند. با تصویب این قانون، مجلس قانونگذاری کالیفرنیا پیام روشنی ارسال کرده است: وقتی شرکت‌ های شبکه‌ های اجتماعی اقدامی نمی‌کنند، مسئولیت ماست که از فرزندانمان محافظت کنیم.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.