کدخبر :307919 پرینت
01 مهر 1403 - 14:00

تغییر مدیریت ایرنا: حسین جابری انصاری مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی شد

مدیرعامل پیشین ایرنا، علی نادری، از تلاش برای تبدیل ایرنا به رسانه‌ای جریان‌ساز خبر داد و جابری انصاری به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، مراسم تکریم علی نادری مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی و معارفه حسین جابری انصاری مدیرعامل جدید ایرنا از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه - اول مهر ۱۴۰۳- در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

تلاش کردیم ایرنا به رسانه‌ای جریان‌ساز تبدیل شود

علی نادری در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طی سه سال گذشته، گفت: از زمان ریاست شهید رئیسی در قوه قضاییه با ایشان همراه شدم و جز صداقت و پاکی و خیرخواهی از این بزرگوار چیزی ندیدم.

مدیرعامل پیشین ایرنا افزود: خبرگزاری ایرنا با توجه به شکل‌گیری رقبای سرسخت از مرجعیتی که در دهه هفتاد داشت فاصله گرفته بود، ما تصمیم گرفتیم ایرنا را به یک رسانه قدرتمند و جریان‌ساز تبدیل کنیم.

نادری با بیان اینکه بیش از صد حساب کاربری در فضای مجازی به زبان‌های مختلف ایجاد کردیم، توضیح داد: در حوزه اخبار خارجی ایرنا مترجمان زیادی را در اختیار داریم. تا سه سال پیش ایرنا ۱۰ زبان خارجی را پوشش می‌داد که در این مدت ۲ زبان جدید اضافه شد. با ایرنای افغانستان و ایرنای آذربایجان زبان‌های دری و پشتو و آذری را پوشش می‌دهیم که این دو رسانه‌های موثری در افغانستان و جمهوری آذربایجان هستند.

مدیرعامل پیشین ایرنا با اشاره به اقدامات حوزه اخبار استان‌ها گفت: ایرنا ۵۴ دفتر در سطح داخلی داشت که الان به ۶۰ دفتر شده است. احیای مناطق خبری باعث شد که ایرنای استان‌ها به یک رسانه قوی بدل شود که در پوشش سفرهای استانی شهید رئیسی ثمرات آن را مشاهده کردیم.

در مدت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حدود ۹۰۰ نامزد انتخابات مجلس در دفاتر ایرنا در سراسر کشور حاضر شدند و برنامه های خود را ارائه کردند.

وی افزود: در حوزه عکس حدود ۱۱ عکاس با ما همکاری می کردند؛ ولی امروز نزدیک ۷۰ نفر عکاس با ایرنا در حال همکاری هستند.

نادری با اشاره به توسعه نیروی انسانی ایرنا گفت: سه سال پیش حدود ۶۵۰ خبرنگار نیروی رسمی و ۵۰۰ خبرنگار رابطین خبری بودند که بیمه و حقوق مناسب نداشتند. از میان رابطان خبری حدود ۲۰۰ خبرنگار به عنوان نیروهای شرکتی استخدام شدند. البته حدود ۲۰۰ نفر نیروی سازمان بازنشسته شدند که مطالبات آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: اعتبار و بودجه ایرنا دو برابر سال ۱۴۰۰ شده است، البته هر سه سال ۱۱۰ درصد یعنی ۱۰درصد از بودجه مصوب، اعتبار تخصیصی گرفتیم. مطالبات بازنشستگان را هم توانستیم پرداخت کنیم. همچنین ارتباطات خوبی با خبرگزاری‌های آسیایی برقرار کردیم.

نادری تاکید کرد: سعی کردیم این امانت را حفظ کنیم و آن را در دعواهای سیاسی هزینه نکنیم. امروز این امانت را تحویل آقای حسین جابری انصاری‌ می‌دهیم.

وظیفه سنگینی داریم

حسین جابری انصاری مدیرعامل ایرنا هم در این مراسم  ضمن تسلیت حادثه ریزش معدن در طبس به خانواده بازماندگان، ابراز امیدواری کرد و گفت: تلاش کنیم در دولت و مجموعه حاکمیت، این حادثه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی حضور مدیران عامل پیشین ایرنا در این مراسم را نماد سنت و تداوم در ایرنا و حکمرانی دانست و عنوان کرد: این حضور در کنارهم در روزی که تغییر و تحول مدیریتی صورت می‌گیرد، بسیاری امیدآفرین است.

منطقه و جهان آبستن تحولات بزرگی است

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه در شرایطی کار را شروع خواهم کرد که منطقه و جهان آبستن تحولات بزرگی است، گفت: نزدیک به یک سال از عملیان طوفان الاقصی و نبرد غزه گذشته و قبل از آن هم جهان شاهد اقدام ویژه روسیه در اوکراین بوده است. در ایران هم در آغاز راه دولت جدید و مسئولیت دکتر مسعود پزشکیان و دولت «وفاق ملی» هستیم که منشا تحولات بنیادی در سیاست کشور خواهد بود.

جابری انصاری تاکید کرد: مسئولیت ما در ایرنا سنگین است، خبرگزاری ایرنا یک سازمان تاریخی با ۹۰ سال قدمت است که از زمان تاسیس وزرات امور خارجه و با نام پارس فعال شده است. این خبرگزاری تغییر نام داد و پس از پیروزی انقلاب سیر تحولات و البته چالش‌هایی در دوره های مختلف را شاهد بوده است.

مدیرعامل ایرنا گفت: قرار نیست مبدا تاریخ باشیم و از صفر شروع کنیم؛ قصد ما تسریع و ارتقای همه موفقیت‌های کسب شده است، چالش‌ها را رفع و وضعیت را بهبود خواهیم داد.

ایرنا رسانه وفاق ملی است

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این آیین با اشاره به شعار «وفاق ملی» گفت: آقای دکتر پزشکیان با طرح اصل «وفاق ملی» به درستی به حل مسأله توجه کرده و بر روی آن پافشاری می‌کنند. اگر بخواهیم ایران را نجات دهیم، باید ابرمسائل کشور را از مسیر هم‌افزایی گسترده حل کنیم. چون فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایرنا در سه ساحت دولت-حاکمیت، دولت- ملت و ملت-ملت می‌تواند رسانه وفاق باشد، گفت: رسانه ایرنا باید رسانه وفاق دولت و حاکمیت باشد و دعواسازی نکند و در تنش‌ها ندمد. چنین رسانه‌ای با مجلس و قوه قضاییه و نهادهای نظامی و امنیتی چالش‌سازی نمی کند. ایرنا باید فرصت گفتگوی سازنده برای رفع ابهام‌ها را فراهم کند و خط اتصالی گفتگوی بین قوا باشد.

وی با بیان اینکه کاهش سرمایه اجتماعی برای یک نظام مردم‌سالار مخاطره‌آمیز است توضیح داد: اگر ما مشارکت و حضور مردم در صحنه ها و عرصه ها را از دست بدهیم خیلی چیزها را از دست داده‌ایم. ایرنا باید در حوزه وفاق دولت و ملت تلاش کند.

صالحی ایرنا را رسانه وفاق ملت-ملت دانست و گفت: ما شاهد گسست‌های بدی در فضای جامعه هستیم که می‌توان به گسست‌های قومی، مذهبی، سیاسی، نسلی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد. ایرنا باید تلاش کند این گسست‌ها را کاهش دهد و وفاق سازی کند.

محمدرضا شریف، سید کمال خرازی، حسین نصیری، فریدون وردی‌نژاد، عبدالله ناصری طاهری، احمد خادم‌المله، سیدجلال فیاضی، محمد جعفر بهداد، علی اکبر جوانفکر، مجید امیدی شهرکی، محمد خدادی، سیدضیا هاشمی، محمدرضا نوروزپور و علی نادری مدیران عامل ایرنا در چهاردهه گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند و حسین جابری انصاری پانزدهمین مدیرعامل این رسانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.