کدخبر :306733 پرینت
08 شهریور 1403 - 09:50

پیشرفت 41 درصدی پروژه فیبرنوری در شهر زنجان

مدیرکل ارتباطات استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهر زنجان به پیشرفت 41 درصدی رسیده است، گفت: عملیات حفاری در این شهر تا پایان پاییز امسال تکمیل می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گفت و گوی ویژه خبری ساعت 20 شبکه اشراق زنجان با حضور فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه حدود یک سال از شروع طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار ها می گذرد، گفت: هم اکنون پیشرفت طرح در شهر قیدار و خرمدره به 100 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح فیبرنوری در شهر زنجان 41 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عملیات حفاری در شهر زنجان تا پایان پاییز امسال تکمیل می شود.

توکلی با اشاره به اینکه عملیات حفاری شهر ابهر نیز سه هفته گذشته شروع شده است، تصریح کرد: در هفته دولت عملیات حفاری شهرهای هیدج و صائین قلعه نیز آغاز می شود.

مدیرکل ارتباطات استان زنجان با بیان اینکه شروع هرچه سریعتر عملیات اجرایی طرح فیبر نوری در شهر های ماهنشان، آببر، زرین آباد و سلطانیه در دستور کار اداره کل قرار دارد، خاطرنشان کرد: طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها با هدف دسترسی پر سرعت به شبکه ملی خانوار برای 20 میلیون خانوار در کشور در حال اجرا است.

وی افزود: در اثر توسعه شهرها خدمت رسانی بر اساس کابل مسی مشکلات زیادی دارد ولی فیبرنوری علاوه بر اینکه پایدار است فواصل زیاد شهری و حتی بین شهری تاثیری در کیفیت اینترنت نمی گذارد.

توکلی با بیان اینکه فیبر نوری زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و بدون شبکه فیبر نوری نمی توان انتظار شهر هوشمند داشت، از شروع پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در روستاهای پر جمعیت بعد از اتمام پروژه های شهری خبر داد.

مدیرکل ارتباطات استان زنجان در خصوص طرح دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: از 712 روستا بالای 20 خانوار استان زنجان فقط 27 روستا باقی مانده است که به شبکه ملی اطلاعات دسترسی ندارند که نشان از دسترسی بیش از 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات است. در این بین 88 روستا نیز نیازمند ارتقا سطح پوشش اینترنت هستند که در برنامه های سال 1403 اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داند.

وی افزود: در حدود سه ماه گذشته پروژه توسعه ارتباطی 29 روستا با بیش از 70 میلیارد تومان اعتبارات دولتی تکمیل شده است.

مدیرکل ارتباطات استان زنجان درباره فیبرنوری روستایی توضیح داد: حدود 106 کیلومتر در شهرستان ماهنشان فیبرنوری کار شده است که باعث می شود سایت های روستایی ارتباط پایدار و با کیفیتی داشته باشند. در منطقه طارم نیز پروژه فیبرنوری روستایی در حال انجام است و حدود 50 میلیارد تومان برای فیبر نوری روستایی شهرستان های طارم و ماهنشان هزینه شده است.

توکلی با اشاره به اینکه اگر در حوزه فناوری اطلاعات به دلیل سرعت پیشرفت و تغییرات، توقف کنیم از فناوری های ارتباطی روز عقب خواهیم ماند، گفت: در حالی که ما از نسل 3 و 4 شبکه موبایل صحبت می کنیم در دنیا نسل 6 آمده است و به همین علت همواره ما باید در ارتقا به تناسب با آنچه که تکنولوژی روز دنیا است کوشا باشیم.

وی افزود: در واکنش به راه ارتباطی مردم و وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه و شرکت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاتر پیشخوان سامانه 195 آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردم است و نظام پیگیری منسجمی دارد که موارد مختلف تا رسیدن به نتیجه پیگیری می شوند.

مدیرکل ارتباطات استان زنجان از مردم شریف استان به دلیل همکاری در اجرایی شدن پروژه بزرگ فیبرنوری تشکر کرد و بابت زحماتی که برای مردم ایجاد شد عذرخواهی کرد.

وی همچنین با تشکر از دستگاه های مرتبط به ویژه شهرداری ها افزود: تمام تلاشمان این است که کمترین زحمت برای شهروندان  به وجود آید و و آسیب های ناشی از این پروژه که متوجه شهر ها می شود هر چه سریعتر ترمیم شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.