کدخبر :306623 پرینت
06 شهریور 1403 - 12:35

ضرورت پیگیری ستار هاشمی وزیر ارتباطات برای تحقق وعده‌ حکمرانی فضای مجازی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجاکه عدم وجود سطح عالی برای حکمرانی فضای مجازی، آسیب های جدی در پی خواهد داشت، دکتر ستار هاشمی قول‌هایی در مجلس برای رفع نابسامانی‌ های فضای مجازی داده است که باید به‌ منظور تحقق این وعده‌ ها به سمت اصلاح ناکارآمدی ساختاری و ضعف های تکنیکی فضای مجازی حرکت کند.

متن خبر

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با سیتنا پیرامون اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم، اظهار کرد: دکتر سید ستار هاشمی باید چندین موضوع را مدنظر قرار دهد، یکی از آنها شبکه ملی اطلاعات است که اقدامات خوبی در این زمینه در دولت قبل آغاز شد که باید به صورت جدی ادامه پیدا کند، چراکه در این حوزه نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

وی، ادامه داد: در حوزه فضای مجازی باید به سمت حکمرانی این فضا حرکت کنیم و آن را جدی بگیریم، که البته دکتر هاشمی در مجلس قول هایی در این رابطه داده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فضای مجازی به لحاظ ماهیت از جهان واقعی تمایز دارد و  به دلیل دیجیتالی بودن فضا، فرا زمانی بودن و ... اگر در این زمینه به حکمرانی توجه نکنیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد؛ به عبارت دیگر در فضای مجازی نابسامانی هایی داریم که باید پوشش داده شود.

سلیمی، معتقد است: فضای مجازی یک بستر متغیر است و به همین دلیل نبود سطح عالی برای حکمرانی این فضا، آسیب های جدی در پی خواهد داشت، بنابراین باید متغیرها با رویکرد چند سطحی بررسی شود.

وی، خاطرنشان کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در جهت تقویت مرجعیت رسانه های ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حرکت کند، به دلیل اینکه یک رویه واحد نداریم، لذا ناکارآمدی ساختاری و ضعف های تکنیکی باید تغییر کند و دکتر هاشمی باید مدنظر قرار دهد تا انشالله در این حوزه تحول معناداری را شاهد باشیم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.