کدخبر :305913 پرینت
23 مرداد 1403 - 17:24

تحقیقات FBI پیرامون هک کارزارهای انتخاباتی آمریکا

اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه، انجام تحقیقات درباره ادعای «هک شدن کارزارهای انتخاباتی آمریکا» توسط ایران را تایید کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی را درباره ادعای «هک شدن کارزارهای انتخاباتی آمریکا» توسط ایران آغاز کرده است.

اف بی آی پلیس فدرال آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه بدون اشاره‌ای به نام دونالد ترامپ یا ایران، انجام این تحقیقات را تایید کرد.

یکی از سخنگویان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ به بی‌بی‌سی گفت: اسناد مربوط به این کارزار «عوامل خارجی اسناد این کارزار را به صورت غیرقانونی به دست آورده‌اند.»

مقام‌های ایران هرگونه نقش در حمله سایبری به این کارزار را رد کرده‌اند و دولت آمریکا نیز رسما ایران را متهم نکرده است.

به گزارش شبکه خبری سی بی اس، اف‌بی‌آی درباره حمله احتمالی هکرهای ایرانی به کارزار انتخاباتی کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات هم تحقیق می‌کنند.

بیانیه کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ یک روز پس از آن منتشر شد که شرکت مایکروسافت گزارشی را حاکی از حمله هکرهای ایرانی به کارزار یک نامزد انتخابات آمریکا منتشر کرد.

شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده است که اف‌بی‌آی تحقیقات خود در این زمینه را اوایل تابستان امسال آغاز کرد.

روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داده است که چند روز پیش از آنکه جو بایدن کناره‌گیری خود را از رقابت‌های انتخاباتی اعلام کند سه نفر از کارکنان کارزار انتخاباتی بایدن- هریس نیز هدف حمله سایبری قرار گرفتند.

آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس آمریکا در کنار چند نفر دیگر از قانون‌گذاران آمریکایی از اف‌بی‌آی خواسته است که حاصل تحقیقات خود را درباره این حملات سایبری اعلام کند.

به گفته شیف «نهادهای امنیتی آمریکا سال ۲۰۱۶ برای مقابله با حملات سایبری از سوی روسیه وارد عمل شدند و این‌بار باید به سرعت اقدام کرد.»

پیشتر اریک سوالول، یک نماینده دموکرات دیگر خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با وزیر امنیت داخلی آمریکا در این زمینه شده بود.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ از روسیه خواست که رقیب سیاسی‌اش، هیلاری کلینتون را هدف حمله سایبری و هک قرار دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.