کدخبر :309435 پرینت
01 آبان 1403 - 15:23

آیا خودروهای برقی پلیس قابل هک هستند؟

جانشین فرمانده‌ کل انتظامی اعلام کرد که خودروهای برقی پلیس مانند دیگر خودروها (خودروهایی که سوخت فسیلی استفاده می‌ کنند) است و قابل هک‌ شدن نیستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سردار قاسم رضایی؛ جانشین فرمانده فراجا در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان هک شدن خودروهای برقی که پلیس وارد کرده است و همچنین جاسوسی از طریق این خودروها هست؟ اظهار کرد: خودروهای برقی پلیس مانند دیگر خودروها (خودروهایی که سوخت فسیلی استفاده می‌کنند) است و قابل هک‌شدن نیستند.

وی افزود: با هماهنگی که با شرکت‌های داخلی داشتیم، ضرورت ایجاد شد در راستای پایین آوردن هزینه سوخت و کمک به انرژی فسیلی در کشور و کاهش آلودگی در شهرها به‌ویژه کلان‌شهرها، پلیس پیشگام باشد و خودروهای برقی را برای برخی مأموریت‌ها وارد کند.

جانشین فرمانده فراجا تصریح کرد: در نهایت در هفته فراجا تعداد شش دستگاه خودروی برقی وارد ناوگان خودرویی پلیس شد که این خودروها را در حوزه راهور به‌کار گرفتیم و تا امروز هم بنابر گزارش‌ها مشکلی نداشته و عملکرد خوبی داشته‌اند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم بتوانیم این خودروها را در سراسر کشور برای مأموریت‌های مختلف استفاده کنیم اما لازمه این موضوع ایجاد زیرساخت‌های مناسب این خودروها مانند ایستگاه‌های شارژ است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.