کدخبر :305071 پرینت
07 مرداد 1403 - 10:20

ابداع نخستین فناوری کنترل ذهن از راه دور توسط دانشمندان کره جنوبی

دانشمندان کره جنوبی موفق به توسعه فناوری جدیدی شده‌اند که می‌تواند از فاصله دور و با استفاده از میدان‌های مغناطیسی، ذهن را کنترل کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دیلی میل، دانشمندان کره جنوبی با ابداع نوعی فناوری که کنترل ذهن انسان از راه دور را امکان پذیر می‌‌‌سازد، به پیشرفت علمی فوق‌العاده مهمی دست یافته‌اند.

این فناوری در عین این که درمان بسیاری از بیماری‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، ممکن است به کنترل رفتارهای انسان از راه دور از سوی دیگران بیانجامد.

دانشمندان موسسه علوم پایه «آی‌بی‌اس»،کره جنوبی موفق به توسعه فناوری جدیدی شده‌اند که می‌تواند از فاصله دور و با استفاده از میدان‌های مغناطیسی، ذهن را کنترل کند. این دستگاه که «نانو-مایند» نام گرفته، اولین فناوری در نوع خود است که امکان کنترل آزادانه مناطق خاصی از مغز را فراهم می‌کند.

به گفته دانشمندان، این دستگاه، ویژه استفاده در روش‌های پزشکی که می‌تواند پزشکان را از اجرای بسیاری از جراحی‌ها روی بیماران معاف کند.

پژوهشگران موسسه علوم پایه کره جنوبی این فناوری که با استفاده از میدان‌های مغناطیسی عمل می‌کند را از طریق تحریک غریزه «مادری» در موش‌ها، مورد آزمایش قرار داده‌اند.

در آزمایش دیگری که برای کاهش اشتها طراحی شده بود، موش‌های آزمایشگاهی در معرض میدان‌های مغناطیسی قرار گرفتند، نتیجه آزمایش منجر به کاهش 10 درصدی وزن بدن آنها شد.

طبق گفته تیم تحقیقاتی،«این اولین فناوری در جهان است که آزادانه مناطق خاصی از مغز را با استفاده از میدان‌های مغناطیسی، کنترل می‌کند.»

چئون جین وو، سرپرست این پژوهش و استاد شیمی و نانو پزشکی«آی‌بی‌اس» گفت: «انتظار داریم بتوانیم از این فناوری به طور گسترده‌ای برای شناخت عملکرد‌های مغز، شبکه‌های عصبی مصنوعی پیچیده، فناوری‌های رابط دو طرفه مغز و رایانه و درمان‌های جدید برای اختلالات عصبی استفاده کنیم.»

اگرچه کنترل ذهن از راه دور، هنوز هم موضوعی با ماهیت علمی تخیلی به نظر می‌رسد، اما متخصصان تاکید دارند میدان‌های مغناطیسی، دهه‌هاست با موفقیت در تصویربرداری پزشکی«ام‌آر‌آی»، مورد استفاده قرار گرفته‌اند

فلیکس لِروی، دانشمند ارشد موسسه علوم اعصاب اسپانیا، در مقاله‌ای نوشت: «مفهوم استفاده از میدان‌های مغناطیسی برای دستکاری سیستم‌های بیولوژیکی، اکنون به خوبی جا افتاده است.»

لروی تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، تحریک مغناطیسی مغز و هایپرترمی مغناطیسی برای درمان سرطان را از جمله کاربرد‌های میدان‌های مغناطیسی در حوزه‌های مختلف پزشکی معرفی کرد.

این تیم تحقیقاتی کره‌ جنوبی تاکید دارد اخیراً توانسته‌اند تولید ژنتیکی «نانو مواد» را به این دستگاه اضافه کنند. از این بخش می‌توان در کنترل سلول‌های عصبی مغز از راه دور از طریق میدان‌های مغناطیسی دقیق «ام‌ان جی»، استفاده کرد.

این تیم کره‌ای نام اختراع خود را «نانو-مایند» که به معنای نانو رابط مغناطیسی برای دینامیزم عصبی گذاشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.