کدخبر :304977 پرینت
05 مرداد 1403 - 10:18

کارت هدیه ۱۰ دلاری؛ پاداش مضحک به تیمی که اختلال جهانی نرم‌افزاری را رفع کرد!

پس از اختلال بزرگی که روز جمعه گذشته با هدف قرار گرفتن رایانه‌های ویندوزی سراسر جهان، سیستم‌های هواپیمایی و حمل و نقل و همچنین رسانه‌ای از کار افتاد، تیمی که این اختلال را برطرف کردند با دریافت پاداش عجیب کارت هدیه ۱۰ دلاری Uber Eats از کارفرمای خود روبرو شدند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جمعه گذشته، اختلال بزرگی رایانه‌های ویندوزی سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داد که عامل اصلی آن، آپدیت معیوب نرم‌افزار امنیتی شرکت CrowdStrike بود.

اما خبری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد تنها یک کارت هدیه ۱۰ دلاری Uber Eats از بابت کار اضافی که مسئولان IT مجبور به انجام آن‌ها شده‌اند، برای شرکای CrowdStrike ارسال شده است.

کراوداسترایک در ایمیلی که برای شرکتی خود ارسال کرده توضیح می‌دهد که این کارت هدیه به‌عنوان عذرخواهی از بابت کار اضافی که مسئولان IT به‌موجب اختلال مجبور به انجام آن شدند، ارائه شده است.

طبق تصویری که برای تِک‌کرانچ ارسال شده، در این ایمیل آمده است: «ما متوجه کار اضافی که حادثه ۱۹ جولای به وجود آورده، هستیم و به همین دلیل از صمیم قلب متشکریم و پوزش می‌خواهیم.» چند کاربر از شبکه اجتماعی ایکس نیز مدعی دریافت این ایمیل شده‌اند.

اختلال جهانی

تِک‌کرانچ مدعی شده که این ایمیل از سوی «دنیل برنارد»، مدیر ارشد شرکت CrowdStrike ارسال شده که به گفته برخی کاربران ایکس کوپن ارائه‌شده در بریتانیا ۷.۷۵ پوند یا تقریباً ۱۰ دلار به نرخ امروزی ارزش دارد.

در اختلالی که روز جمعه به شکلی سراسری و جهانی رخ داد، اکثر سرویس‌های جهان از خطوط هوایی گرفته تا بانک‌ها و بیمارستان‌ها در بسیاری از کشورها تحت تأثیر آن قرار گرفتند.

طبق گزارش‌ها مشخص شد که این اختلال مربوط به آپدیت نرم‌افزاری CrowdStrike برای محصول Falcon است که باعث شد بسیاری از مردم جهان هنگام روشن‌کردن رایانه‌های خود با خطای معروف «صفحه آبی مرگ» روبه‌رو شوند.

محصول Falcon یک پلتفرم امنیتی است که توسط کراوداسترایک توسعه داده شده و شرکت‌ها از آن برای جلوگیری از نفوذ سایبری بهره می‌برند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.