کدخبر :304658 پرینت
30 تیر 1403 - 14:39

جایگاه دوم سوئد در زمینه نوآوری در اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا در شاخص سالانه خود در مورد توانایی نوآوری کشورهای عضو، اکنون سوئد را پس از دانمارک در رتبه دوم قرار داده است، البته سوئد قبلا چندین سال در رتبه اول قرار گرفته بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کمیسیون اروپا در شاخص سالانه خود در مورد توانایی نوآوری کشورهای عضو، اکنون سوئد را پس از دانمارک در رتبه دوم قرار داده است، البته پس از اینکه سوئد قبلا چندین سال در رتبه اول قرار گرفته بود.

با این حال، دانمارک در سال 2021 پیشتاز بود و از آن زمان تاکنون، از جمله در آخرین شاخص منتشر شده توسط کمیسیون اروپا آن را حفظ کرده است.

فنلاند در میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در جایگاه سوم قرار دارد، بنابراین کشورهای نوردیک در واقع عملکرد بسیار خوبی دارند. اقتصادهای کم نوآور اتحادیه اروپا نیز رومانی و بلغارستان هستند. این رتبه‌بندی بر اساس 32 شاخص از جمله اقتصاد ملی، تجارت، چارچوب سیاسی، تغییرات آب و هوا و جمعیت‌شناسی است.

سوئد در زمینه آموزش، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباط شرکت‌ها، بخش تجاری و بخش دولتی نسبتاً خوب عمل می‌کند. با این حال، سوئد نسبت به سایر کشورهای عضو از نظر پایداری و دسته بندی اثرات فروش، که شامل صادرات محصولات و خدمات با فناوری پیشرفته می‌شود، قوی‌تر است.

در سطح جهانی، اتحادیه اروپا پس از کره‌جنوبی، کانادا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا، قبل از چین و ژاپن، پنجمین در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.