کدخبر :304636 پرینت
30 تیر 1403 - 09:34

استفاده یک چهارم شرکت‌های آلمانی از هوش مصنوعی

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که در مونیخ بیش از ۳۳ درصد شرکت‌های آلمانی در حوزه صنایع خودرو، الکترونیک، داروسازی، نساجی و پوشاک از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند، یعنی میزان استفاده از فناوری هوش مصنوعی در عرض یک سال از ۱۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، بر اساس نظرسنجی "انستیتوی لایبنیتس برای پژوهش‌های اقتصادی" (IFO) در مونیخ بیش از ۳۳ درصد از شرکت‌های آلمانی در حوزه صنایع خودرو، الکترونیک، داروسازی، نساجی و پوشاک از "فناوری هوش مصنوعی" استفاده می کنند.  

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده که میزان استفاده از فناوری هوش مصنوعی در عرض یک سال از ۱۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

کلاوس وولرابه، مسئول نظرسنجی‌های این انستیتو با اشاره به این که افزایش استفاده از هوش مصنوعی تقریبا در تمامی صنایع مشهود است، گفت: «انتظار می‌رود میزان بهره‌وری در نتیجه استفاده از این فناوری بیش از 10 درصد افزایش یابد».

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که برای برخی از مشاغل، هوش مصنوعی هنوز موضوعیت ندارد و شرکت‌های ساختمانی و رستوران‌ها هنوز به این فناوری با دید شک می‌نگرند.

بر اساس نتایج مطالعاتی که توسط کمپانی رسانه‌ای برتلزمان آلمان در ماه مه  ۲۰۲۴ انجام شد، مشخص گردید که صنعت موسیقی در این کشور به خصوص در فرایند آهنگسازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. طبق این مطالعه صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز به طور فزاینده‌ای به برنامه‌های هوش مصنوعی متکی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.