کدخبر :304484 پرینت
27 تیر 1403 - 11:50

پلیس با فن‌آوری‌های جدید گوشی ضارب ترامپ را باز کرد

پلیس آمریکا با استفاده از فن‌آوری‌های جدید موفق شد به اطلاعات تلفن همراه توماس متیو کروکس، ضارب دونالد ترامپ دسترسی پیدا کند. این اقدام که با هدف کشف انگیزه‌های احتمالی او برای تیراندازی انجام شد، نتوانست اطلاعات دقیقی درباره انگیزه ضارب ارائه دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از  روزنامه واشینگتن پست، پلیس آمریکا با استفاده از فن‌آوری‌های جدید موفق شد به اطلاعات تلفن همراه توماس متیو کروکس، ضارب دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی شنبه ۲۳ تیر ماه در باتلر پنسیلوانیا دسترسی پیدا کند. این اقدام با هدف کشف انگیزه‌های احتمالی او برای تیراندازی انجام شده است.

این فن‌آوری که از سوی شرکت سلبرایت (Cellebrite) توسعه یافته، امکان دسترسی به اطلاعات گوشی‌های جدیدتر را در کمتر از ۴۰ دقیقه فراهم می‌کند.

گوشی کروکس ابتدا به دفتر اف‌بی‌آی در پیتسبورگ ارسال شد اما به دلیل نبود فن‌آوری لازم، به آزمایشگاه اف‌بی‌آی در کوانتیکو در ویرجینیا منتقل شد.

اف‌بی‌آی روز یک‌شنبه ۲۴ تیر در بیانیه‌ای توماس متیو کروکس ۲۰ ساله را به عنوان عامل تیراندازی به ترامپ معرفی کرد و خبر داد که او در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

وضعیت تحقیقات و یافته‌ها

با وجود دسترسی به گوشی، اطلاعات دقیقی درباره انگیزه ضارب به دست نیامده است.

از این گوشی تنها برخی سرنخ‌ها برای پیگیری بیشتر به دست آمده و هیچ مدرک واضحی درباره انگیزه یا «ارتباطات مجرمانه» کروکس آشکار نشده است.

پلیس یک گوشی دیگر با باتری خالی در خانه او پیدا کرده‌ و احتمال استفاده کروکس از دو گوشی را بررسی می‌کند.

کروکس برای انجام نقشه خود از یک تفنگ نیمه‌خودکار ای‌آر-۱۵ استفاده کرد. این اسلحه را پدر کروکس برای او خریده بود.

او برای مدتی در باشگاه تیراندازی کلایرتون در جنوب پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا به یادگیری و تمرین تیراندازی پرداخته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.