کدخبر :295531 پرینت
16 خرداد 1403 - 11:40

تشویق کشاورزی هوشمند در فیلیپین برای کاهش خسارت و بهبود برداشت

در مواجهه با چالش‌های فزاینده مانند تغییرات آب و هوایی، هجوم آفات و محدودیت‌های منابع در فیلیپین، داشتن کشاورزی هوشمند به عنوان راه‌حل خوبی برای کاهش خسارات محصول و بهبود عملکرد محصول خواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کشاورزان فیلیپینی با استفاده از مزایای فن آوری‌های پیشرفته و تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها می‌توانند تصمیمات دقیق را برای افزایش بهره وری و پایداری خود اتخاذ کنند. کشاورزی هوشمند نه تنها به کاهش اثرات نامطلوب الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش بینی کمک می‌کند، بلکه منابع را برای کمک به برداشت فراوان بهینه می‌کند.

دولت مارکوس، رئیس جمهور فیلیپین، از طریق پروژه‌هایی مانند رویکردهای هوشمندانه برای تقویت کشاورزی که توسط دانشگاه UP در فیلیپین ایجاد شده است، برای پذیرش چنین فناوری‌های پیشرفته برای اهداف کشاورزی فشار می آورد. این پروژه که توسط شوراهای تحقیقات کشاورزی، آبزیان و منابع طبیعی تامین می‌شود، با استفاده از فناوری ماهواره‌ای، توصیه‌های دقیق محصول را به کشاورزان ارائه می‌دهد. این همچنین با هدف افزایش برداشت مزرعه و مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی با ارائه توصیه‌های خاص  مطابق با شرایط هر مزرعه در مکان‌های مختلف است.

علاوه بر این، این پروژه توسط دانشگاه UP بر حمایت از تشخیص زودهنگام آب و هوا و کنترل آفات در محصولات عمده از جمله برنج، ذرت، موز، نارگیل، قهوه، گوجه فرنگی و غیره تمرکز دارد. این دانشگاه  همچنین معتقدند که این نوآوری جدید بینش های ارزشمندی در مورد مدیریت مواد مغذی و آب مزارع ارائه می دهد.

از سوی دیگر، تعدادی از کارشناسان کشاورزی بر این باورند که استفاده گسترده از داده‌های مهم چنین پروژه ای ارائه شده توسط دانشگاه UP می‌تواند بهره وری مزرعه را به میزان قابل توجهی افزایش و کشور را به سمت عصر جدید کشاورزی یاری دهد. آنها همچنین می‌گویند که رویکردهای مدرن مانند کشاورزی هوشمند یا دیجیتال، ابزارهای دیجیتالی مانند تصاویر ماهواره ای و هواپیماهای بدون سرنشین را در شیوه‌های کشاورزی سنتی گنجانده است. به طور کلی، با کاهش رشد تولیدات کشاورزی و با نزدیک شدن به 60 سال سن متوسط کشاورز فیلیپینی، استفاده از فناوری‌ها کشاورزی را برای نسل های جوان جذاب تر می‌کند تا بخش کشاورزی را احیا و امنیت غذایی جمعیت رو به رشد فیلیپین را تضمین نماید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.