توسعه بازار تجارت الکترونیک در ویتنام
بر اساس گزارشهای منتشر شده ویتنام همراه با تایلند، دو بازار تجارت الکترونیک در جنوب شرقی آسیا عنوان شده اند که سریعترین رشد را در این حوزه داشتند؛ ویتنام همچنین با پیشی گرفتن از فیلیپین به سومین بازار بزرگ تجارت الکترونیک در منطقه تبدیل شده است.
به گزارش سیتنا، براساس گزارشی که با عنوان «تجارت الکترونیک 2024 در آسیای جنوب شرقی» توسط Momentum Works، منتشر شده، ویتنام همراه با تایلند، دو بازار تجارت الکترونیک در جنوب شرقی آسیا عنوان شده اند که سریعترین رشد را در این حوزه داشتند.
ویتنام همچنین با پیشی گرفتن از فیلیپین به سومین بازار بزرگ تجارت الکترونیک در منطقه تبدیل شده است.
براساس این گزارش، ارزش کل کالا در هشت پلتفرم برتر تجارت الکترونیک در آسیای جنوب شرقی به 114.6 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن 15 درصد رشد داشته است.
تجارت الکترونیک در ویتنام با نرخ رشد متوسط 16 تا 30 درصد در سال در چهار سال گذشته به طور مداوم رشد کرده است که بالاترین نرخ رشد در جهان است. البته اندونزی همچنان بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در ASEAN است. در آسیای جنوب شرقی، Shopee ، و فروشگاه TikTok ، رتبههای اول و دوم را در سهم فروش بازار دارند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید