کد مطلب: 

293673

برنامه ترکیه برای افزایش تجارت و صادرات الکترونیک

بر اساس برنامه راهبردی 2028-2024 تحولات سریع و قابل توجهی در بخش تجارت الکترونیک ترکیه رخ خواهد داد که به تدریج سبب افزایش حجم این نوع تجارت و گنجاندن مدل های جدید کسب و کار در سیستم تجارت این کشور خواهد شد.
برنامه ترکیه برای افزایش تجارت و صادرات الکترونیک

به گزارش سیتنا، افزایش تجارت و صادرات الکترونیک در راستای کمک به رشد اقتصادی پایدار با حمایت از تحول سبز و دیجیتال در تجارت صورت می‌گیرد که هدف آن توسعه پتانسیل تجارت الکترونیک ترکیه و ایجاد امنیت بیشتر با پیگیری دقیق تحولات جهانی است.

بر اساس اجرای برنامه راهبردی 2028 – 2024 میلادی سهم تجارت الکترونیک در تجارت عمومی افزایش خواهد یافت. وزارت بازرگانی در این راستا برای تشویق فعالیت های اقتصادی در تجارت داخلی، وضع و اجرای مقررات لازم، توسعه تعاونی‌ها با پیشه وران و انجام تحقیقات تجاری لازم برنامه ریزی کرده است. در این زمینه، انتظار می‌رود حجم معاملات تجارت الکترونیک در ترکیه تا پایان سال جاری به ۲.۲ تریلیون لیر رسیده و در سال 2025 به 3.1 تریلیون لیر و در سال 2028 به 6.3 تریلیون لیر بالغ شود.

با اجرای برنامه راهبردی مذکور ، افزایش سهم تجارت الکترونیک در تجارت عمومی تا پایان سال 2024 به 21.5 درصد و در سال 2025 به 23 درصد خواهد رسید. پیش بینی می‌شود که در پایان این برنامه، سهم تجارت الکترونیک ترکیه در تجارت عمومی این کشور به 30 درصد افزیش یابد.

انتظار می‌رود حجم معاملات تجارت الکترونیک در ترکیه تا پایان سال جاری به ۲.۲ تریلیون لیر رسیده و در سال 2025 به 3.1 تریلیون لیر و در سال 2028 به 6.3 تریلیون لیر بالغ شود.

ترکیه در اجرای برنامه راهبردی 2024 الی 2028 در تجارت الکترونیک بهترین شیوه‌های استفاده شده در این بخش در جهان را بررسی کرده و آن را با بازار محلی خود تطبیق داده و همکاری بین بخش دولتی، خصوصی و سازمان‌های غیردولتی را تشویق کرده است. مسئولان اقتصادی کشور برای دستیابی به این اهداف، کسبه و بازار را تشویق می‌کنند که از داده‌ها و اطلاعات فردی مشتری محافظت کنند و به حریم خصوصی احترام بگذارند.

بر اساس برنامه راهبردی، علاوه بر تمرکز در افزایش حجم تجارت الکترونیک در کشور،  اقدامات لازم برای ساختاردهی و تقویت فعالیت های اقتصادی برای تجارت خارجی انجام می‌شود و سیاست تجارت خارجی موثر تدوین شده است که بر اساس آن،  شرکت ها، بازارها و سایت های خرده فروشی تجارت الکترونیکی برای افزایش صادرات الکترونیکی حمایت خواهند شد و پلتفرم صادرات الکترونیک ترکیه ایجاد می‌گردد.

طبق این برنامه، پیش بینی می‌شود سهم صادرات الکترونیکی در صادرات عمومی از سال جاری میلادی به 3.3 درصد افزایش یابد. سهم مورد نظر پنج درصد در سال 2025 و 10 درصد در سال 2028 هدف گذاری شده است. دولت ترکیه قرار است برای دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه راهبردی 2028 - 2024، مقررات  جدیدی در قوانین مربوطه از جمله رسیدگی به نیازهای ناشی از تحول دیجیتال، تحولات تکنولوژیکی و فرآیند همه گیر در قانون کار وضع نماید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-22 16:05

افزودن دیدگاه جدید