کد مطلب: 

293618

پلتفرم «دیسکورد» فیلتر شد

با فیلترینگ پلتفرم دیسکورد به دلیل «آزاد بودن ارسال محتوای غیراخلاقی»، دسترسی کاربران داخل ایران به وبسایت و اپلیکیشن این شبکه اجتماعی مسدود شد.
پلتفرم «دیسکورد» فیلتر شد

به گزارش سیتنا، دیسکورد بیش از همه در میان گیمرها محبوبیت دارد. این گروه از کاربران از این شبکه برای اشتراک‌گذاری نظرات، پیام‌ها و پخش زنده بازی‌ها خود استفاده می‌کنند.

شبکه اجتماعی دیسکورد پیش از این، فیلتر و پس از مدتی بدون ارائه دلیل مشخصی رفع فیلتر شده بود.

در سال ۱۳۹۹ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی درباره علت فیلتر شدن این پلتفرم گفته بود دلیل این مساله تغییر دامنه اصلی این وبسایت به آدرسی بوده که پیش از این به دلیل ارائه محتوای «مستهجن» در فهرست فیلترینگ قرار داشته است. دیسکورد مدتی پس از آن مجددا در دسترس کاربران داخلی قرار گرفت.

با این وجود مقام‌های کمیته فیلترینگ در سال ۱۴۰۱ بار دیگر دسترسی به این پلتفرم را مسدود کردند. در دی ماه همان سال در حالی که سه ماه از این مسدودسازی می‌گذشت، این پلتفرم دوباره از فهرست فیلترینگ خارج شد.

وبسایت «توییچ» به عنوان دیگر پلتفرم مشابه برای پخش آنلاین بازی و گفتگوی گیمرها سال‌ها است که در فهرست فیلترینگ کشور قرار دارد.

پیمایش صورت گرفته توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ایران حدود ۳۴ میلیون گیمر دارد که از پلتفرم‌های مختلف برای انجام بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2024-04-21 11:24

افزودن دیدگاه جدید