کد مطلب: 

293578

افتتاح فاز اول پروژه فیبرنوری مراغه در روز جهانی ارتباطات

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر مراغه دومین شهر این استان که پروژه فیبرنوری در آن آغاز شده، از افتتاح فاز اول این طرح در 27 اردیبهشت ماه سال 1403 در روز جهانی ارتباطات خبر داد.
افتتاح فاز اول پروژه فیبرنوری مراغه در روز جهانی ارتباطات

به گزارش سیتنا، اولین جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، سرپرست اداره کل ارتباطات استان، مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت، نمایندگان اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر، پست، پست بانک و مخابرات منطقه و مدیران استانی شرکت های ارتباطی ایرانسل، های وب و مبین نت(مجری طرح ملی فیبرنوری مراغه) در محل فرمانداری شهرستان مراغه برگزار شد.

در این جلسه قاسم جلیلی نژاد، سرپرست اداره کل ارتباطات استان گفت: علیرغم اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیش بینی شده بود دولت تا پایان این برنامه در 80 درصد روستاهای بالای بیست خانوار فاقد پوشش، اینترنت پرسرعت تلفن همراه راه اندازی نماید در حال حاضر 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای پوشش بوده و تلاش می شود باقی مانده روستاها نیز تا پایان سال با برخورداری از اینترنت پرسرعت سیار به شبکه ارتباطی کشور متصل شدند.

جلیلی نژاد با اشاره به برخی مشکلات در احداث و راه اندازی سایت های تلفن همراه از جمله: مشکلات مربوط به برق رسانی، راه سازی و ... بر لزوم همکاری و همراهی دستگاه های دخیل جهت تسهیل و تسریع توسعه اینترنت پرسرعت سیار در برخی روستاهای بالای 20 خانوار فاقد پوشش تاکید کرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم گام بلندی در جهت توسعه طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها برداشته شده است و طبق وعده وزیر ارتباطات، امسال سال طلایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای کشور خواهد بود که در این راستا ما نیز تلاش می کنیم با سرعت بخشی به اجرای این پروژه در استان عقب ماندگی های استان را جبران کنیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات استان با بیان اینکه شهر مراغه دومین شهر استان است که این پروژه در آن آغاز شده است، افزود: مطابق برنامه ریزی انجام شده فاز اول این طرح در 27 اردیبهشت ماه سال 1403 در روز جهانی ارتباطات افتتاح می شود.

وی به گلایه مندی شهروندان به عدم ترمیم به موقع سطوح حفاری شده اشاره و خاطرنشان کرد: پیمانکار مجری طرح مطابق قرارداد و اصول موجود باید حداکثر ظرف 48 ساعت نسبت به آسفالت کاری کانال های حفاری شده اقدام کند تا مشکلی از این بابت در شهر ایجاد نشود.

براساس این گزارش حاضرین در جلسه با طرح موانع و مشکلات احتمالی پیشرو به اجرای به موقع پروژه تاکید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-20 14:10

افزودن دیدگاه جدید