کد مطلب: 

293577

آیا اخذ شناسه یکتا به صلاح کسبه است؟

نایب رئیس اتاق اصناف تهران پیرامون تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک و نگرانی برخی از کسبه مبنی بر افزایش مالیات گفت: با اینکه همیشه با راه‌اندازی سامانه‌ها مخالف بوده و آنها را تنها سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت‌های اقتصادی می‌دانستم، طرح شناسه یکتا را برای بهبود فعالیت افرادی که کسب‌وکار قانونی دارند، تایید می‌کنم.
آیا اخذ شناسه یکتا به صلاح کسبه است؟

به گزارش سیتنا، افرادی که نگرانی بابت افزایش مالیات واحد صنفی خود را دارند، در جریان باشند که با دریافت جواز کسب به‌صورت خودکار پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد و نباید این موضوع را به اخذ مالیات بیشتر ربط داد. البته به هیچ وجه شناسه یکتا جایگزین جواز کسب‌های کاغذی نخواهد شد و تنها بخشی از آنها جمع‌آوری خواهد شد.

وی خطاب به اصناف اظهار کرد: افرادی که در چارچوب قانون کار می‌کنند و جواز کسب دارند باتوجه به اینکه خواسته و ناخواسته باید مالیات بپردازند و در یک سال اخیر مالیات از طریق حساب تجاری فرد صنفی محاسبه می‌شود، هرچه زودتر اقدام به دریافت شناسه یکتا کنند، زیرا با ادامه این روند و عمومیت پیدا کردن شناسه یکتا، حساب‌های تجاری و دستگاه‌های پوز افرادی که فاقد این شناسه هستند از کار می‌افتد. در نتیجه به صلاح کسبه است که برای جلوگیری از چالش‌های احتمالی هر چه زودتر اقدام به دریافت شناسه کنند.

فرجی‌تهرانی با انتقاد از روند فعالیت رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار گفت: در گذشته وی برخورد خوبی با اصناف نداشتند که همین موضوع گله‌مندی مسئولان اتحادیه‌های مختلف را به همراه داشت، اما متاسفانه رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار همچنان بر برخی از تفکرات اشتباه خود اصرار دارد. جواز کسب برای هر واحد صنفی جنبه اعتبار دارد، زیرا امضای رئیس اتحادیه به‌معنای تایید فرد است و صدور پروانه به این شکل می‌تواند اعتبار پروانه‌ها را زیر سوال ببرد.

در زمان وی بروز اتفاقات مختلف از اعتبار جواز کسب تا توهین به افراد منتخب صنف‌ها و اعطای جواز کسب به دستفروشان به منزله از بین بردن اعتبار اتحادیه‌ها و به‌مراتب اصناف است.

وی با انتقاد از اعطای جواز کسب به دستفروشان اظهار کرد: سیاح قرار است به دستفروش‌های کنار خیابان جواز کسب بدهد. در نتیجه این اتفاق فرد بازاری که سرقفلی مغازه‌اش پنج میلیارد تومان است باید فروش کمتری نسبت به فردی که در محل عبور است، داشته و مالیات بیشتری بپردازد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه یکی از دلایل عدم اعتماد و تاخیر در اجرای طرح‌های اعلام‌شده عدم اطلاع‌رسانی درست به اصناف و مردم است، افزود: پروانه‌های کسب، اعتبار اصناف هستند و در صورتی که هر کسی بدون اهلیت لازم بتواند مجوزهای لازم را دریافت کند، اعتبار مجوزهای صنفی نیز زیر سوال خواهد رفت. پیشنهاد ما این است که سیاح از مسئولان اتحادیه‌های مختلف بخواهد از اعتبار خود استفاده کنند و به هم‌صنفان خود برای دریافت شناسه یکتا فراخوان دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-20 14:03

افزودن دیدگاه جدید