کدخبر :289688 پرینت
17 دی 1402 - 17:28

خدمتکار با هوش مصنوعی وارد صحنه شد

سیستم رباتیک موبایل به نام «آلوها» که توسط یک تیم از محققان دانشگاه استنفورد و گوگل دیپ مایند ایجاد شد، می‌تواند به عنوان یک خدمتکار با هوش مصنوعی در خانه استفاده شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از گزارش اینترستینگ انجینرینگ، این ربات قادر است به سادگی فعالیت‌هایی مانند پختن غذا یا تنظیم خانه را انجام دهد.

«موبایل آلوها» در اصل یک پایه متحرک را با یک رابط عملیاتی جامع برای کنترل کل بدنه یکپارچه می‌کند. به گفته توسعه دهندگان ربات، این پیشرفت به سیستم امکان می‌دهد وظایف پیچیده موبایل را تقلید کند و بر محدودیت‌هایی غلبه کند که به طور معمول با یادگیری مبتنی بر تقلید مرتبط است.

یکی از ویژگی‌های مهم این ربات، قابلیت آموزش همزمان با استفاده از مجموعه ثابتی از داده‌های آلوها است که آن را از سیستم‌های رباتیک معمول متمایز می‌کند.

محققان می‌گویند که این سیستم با ترکیب شبیه‌سازی رفتارهای نظارت شده و 50 نمونه برای هر فعالیت، به نرخ موفقیت چشمگیری دست یافته است که عملکرد آن در انجام فعالیت‌های موبایل را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

این ربات نوآورانه می‌تواند به طور مستقل در شرایط حساس مانند تفت دادن و سرو یک تکه میگو، باز کردن کابینت دیواری دوتایی برای قرار دادن قابلمه‌های سنگین، زنگ زدن و ورود به آسانسور و آبکشی تابه زیر شیر آشپزخانه به کار رود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.