کدخبر :287706 پرینت
29 آبان 1402 - 23:16

نجات زیردریایی انگلیسی لحظاتی قبل از «فاجعه هسته‌ای»

گزارش‌ رسانه‌های بریتانیا نشان می‌دهد یک زیردریایی هسته‌ای نیروی دریایی این کشور که مملو از موشک‌های هسته‌ای و حامل ۱۴۰ نفر خدمه بوده، نزدیک بود به دلیل نقص در عمق‌سنج غرق شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روزنامه سان گزارش کرد این زیردریایی انگلیسی که ۱۴۰ سرنشین داشت، در حال آماده شدن برای گشت‌زنی در اقیانوس اطلس بود که حسگرهای عمق آن دچار اختلال شد. در نتیجه این نقص، زیردریایی که حامل موشک‌های بالستیک Trident 2 بود، تقریباً وارد یک "منطقه خطرناک" شد.

یک منبع به روزنامه گفت: وظیفه مهندسان کنترل عمق زیردریایی نیست، اما آنها عمق آن را دیدند و متوجه شدند که مشکلی وجود دارد.

وی افزود: «از لحاظ فنی، ونگارد هنوز در عمقی بود که می‌دانستیم می‌تواند عمل کند، اما اگر قرار بود تا این عمق پیش برود، کل خدمه به ایستگاه‌های کاری فرستاده می‌شدند.»

سخنگوی نیروی دریایی بریتانیا گفت: ما در مورد عملیات اظهار نظر نمی کنیم. زیردریایی های ما به استقرار در سراسر جهان برای حفاظت از منافع ملی خود ادامه می دهند.

بریتانیا چهار زیردریایی کلاس ونگارد دارد، اما تنها دو فروند از آنها در حال حاضر عملیاتی هستند. یکی در حال بازسازی اساسی است و دیگری تحت آزمایشات دریایی پس از تعمیراتی است که ۳۰۰ میلیون پوند بیش از بودجه خرج برداشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.