کدخبر :287514 پرینت
25 آبان 1402 - 08:39

آشنایی با علل اصلی ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی، نشانه ‌ای از وجود مشکلات جدی در دستگاه می باشد.

متن خبر

گزارش آگهی/ ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی، نشانه ‌ای از وجود مشکلات جدی در دستگاه می باشد. نادیده گرفتن این موضوع می ‌تواند منجر به آسیب ‌های بیشتری به دستگاه شود و خطرات ایمنی را افزایش دهد. بنابراین، اهمیت دارد که به سرعت علت ایجاد بوی سوختگی را شناسایی کرده و آن را رفع کنید تا عملکرد موثر و ایمنی ماشین لباسشویی خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی بیشتر با اصلی‌ترین خطاهای لباسشویی دوو، به صفحه نمایندگی لباسشویی دوو در مشهد مراجعه کنید.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم رایج ترین علل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم. در پایان اگر قادر به تشخیص دلیل بوی سوختگی از لباسشویی خود نبودید، پیشنهاد می کنیم حتما به نمایندگی تعمیر لباسشویی در مشهد، مراجعه کنید تا مرحله مهم عیب یابی به درستی صورت گیرد.  

دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی

بوی سوختگی از ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ایجاد می شود که از جمله رایج ترین و اصلی ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن دیگ لباسشویی بیش از ظرفیت آن

پر کردن دیگ لباسشویی بیش از ظرفیت آن می‌ تواند یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بوی سوختگی از لباسشویی باشد. وقتی که دیگ ماشین لباسشویی بیش از حد پر شود، این موضوع می‌ تواند منجر به افزایش فشار بر روی قطعات مکانیکی دستگاه شده و در نتیجه بوی سوختگی از لباسشویی ایجاد خواهد شد.

بنابراین، توجه به ظرفیت دیگ لباسشویی و عدم پر کردن بیش از حد آن، می‌ تواند به پیشگیری از این مشکل کمک کند.

[node:title]

شایان ذکر است که پر کردن دیگ لباسشویی با لباس های کثیف بیش از ظرفیت دستگاه، فرآیند چرخش دیگ لباسشویی را نیز با مشکل مواجه می کند. عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی یکی از خطاهای رایج ماشین لباسشویی های ال جی می باشد که برای رفع آن پیشنهاد می کنیم به نمایندگی لباسشویی ال جی در مشهد، مراجعه کنید.

  • خرابی تسمه از علل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

خرابی تسمه به عنوان یکی دیگر از دلایل بوی سوختگی ماشین لباسشویی شناخته می شود. تسمه، موظف به اتصال موتور و دیگ ماشین لباسشویی است؛ بنابراین خرابی و داغ شدن تسمه می تواند منجر به بروز مشکلاتی در موتور دستگاه شده و در نتیجه بوی سوختگی در لباسشویی ایجاد می‌ کند. به طور کلی، حفظ و تعویض منظم قطعات ماشین لباسشویی از جمله تسمه، می ‌تواند به پیشگیری از ایجاد بوی سوختگی کمک کند و عملکرد بهینه دستگاه را حفظ نماید.

  • خرابی موتور ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات ماشین لباسشویی می باشد که استفاده غیر اصولی از آن می تواند مشکلات بسیاری را در ماشین لباسشویی به وجود آورد که یکی از رایج ترین آن ها ایجاد بوی سوختگی از لباسشویی می باشد. به عبارتی دیگر استفاده نادرست از ماشین لباسشویی می تواند منجر به داغ شدن موتور دستگاه و در نتیجه ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی شود. خرابی موتور در ماشین لباسشویی های هوشمند امروزی با نمایش ارور خاص بر روی نمایشگر دیجیتالی دستگاه، نمایان می شود.

به عنوان مثال ارور مربوط به خرابی موتور در لباسشویی سامسونگ، be است. از آنجایی که تعمیر موتور ماشین لباسشویی نیاز به تجربه و تخصص دارد، بنابراین در صورت مواجهه با ارور be در لباسشویی سامسونگ خود، پیشنهاد می کنیم که به نمایندگی لباسشویی سامسونگ در مشهد، مراجعه  کنید. 

  • استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی

از دیگر علل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی می توان به استفاده بیش از حد از دستگاه، اشاره کرد. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، پیشنهاد می کنیم که از انباشتن لباس های کثیف بر روی هم پرهیز کنید تا در یک روز و بدون وقفه، مجبور به روشن کردن ماشین لباسشویی خود نشوید.

روشن کردن بی وقفه ماشین لباسشویی برای چندین بار به موتور، تسمه و کوپلینگ درایو دستگاه، فشار وارد کرده و در نتیجه منجر به داغ شدن آن ها و در نهایت ایجاد بوی سوختگی از لباسشویی می شود.

  • خرابی پمپ تخلیه از علل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی

[node:title]

خرابی پمپ تخلیه می ‌تواند یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی باشد. پمپ تخلیه، مسئول خروج آب از داخل ماشین لباسشویی است؛ در نتیجه در صورت خرابی آن، آب در داخل ماشین لباسشویی باقی مانده و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. به طور کلی با خرابی پمپ تحلیه، فشار زیادی به تسمه لباسشویی وارد شده و باعث می شود قطعات داخلی دستگاه، داغ کرده و بوی سوختگی ایجاد شود.

  • بوی سوختگی ماشین لباسشویی به دلیل فرسودگی سیم های داخلی دستگاه

با گذشت زمان، احتمال فرسودگی و خرابی سیم کشی درونی ماشین لباسشویی تا حد زیادی افزایش می یابد. سیم های داخلی ماشین لباسشویی هنگام خرابی، داغ شده و در نتیجه باعث ایجاد بوی سوختگی از دستگاه می شود. البته اگر تعمیر و تعویض سیم های داخلی لباسشویی به موقع صورت نگیرد، می تواند باعث مشکلات جدی تر نظیر سوختگی برد و یا موتور دستگاه نیز شود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که سیم کشی داخلی ماشین لباسشویی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید. بدین منظور ابتدا اتصالات سوکت و فیوز را مورد بررسی قرار دهید.

  • نتیجه گیری بررسی علل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی!

در این مقاله سعی کردیم تمامی علل ایجاد بوی سوختگی از ماشین لباسشویی را به طور کامل بررسی کنیم تا اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بتوانید دلیل آن را به راحتی پیدا و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید. 

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از نحوه عیب یابی مشکل بوی سوختگی لباسشویی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.