کدخبر :286940 پرینت
11 آبان 1402 - 10:01

ببینید| ایلان ماسک: هوش مصنوعی یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها است

ایلان ماسک هوش مصنوعی را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها می‌داند و معتقد است که برای اولین بار در موقعیتی قرار داریم که در آن چیزی وجود دارد که بسیار باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، ایلان ماسک، مالک شبکه پیام‌رسان ایکس و شرکت اسپیس‌اکس که برای شرکت در اجلاس ایمنی هوش مصنوعی در بریتانیا حضور دارد در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، هوش مصنوعی را «یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها» دانست و گفت: «ما برای اولین بار در موقعیتی قرار داریم که در آن چیزی وجود دارد که بسیار باهوش‌تر از باهوش‌ترین انسان است. پس می‌دانید، ما قوی‌تر یا سریع‌تر از موجودات دیگر نیستیم، اما باهوش‌تریم و اینجا ما برای اولین بار واقعا در تاریخ بشر با چیزی مواجه هستیم که بسیار هوشمندتر از ما خواهد بود».

به اعتقاد ماسک، هوش مصنوعی را می‌توان به سمتی هدایت کرد که برای بشریت مفید باشد.

مالک شبکه پیام‌رسان ایکس و شرکت اسپیس‌اکس از برگزاری اجماع‌های بین‌المللی با موضوع «هوش مصنوعی» استقبال کرده و گفت: «امید من برای این نشست این است که یک اجماع بین‌المللی در مورد بینش اولیه هوش مصنوعی پیشرفته ایجاد شود».

اجلاس ایمنی هوش مصنوعی بریتانیا روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان‌ماه، در پارک بلچلی با هدف «آغاز گفت‌وگوی جهانی در مورد مقررات آینده هوش مصنوعی» برگزار می‌شود.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.