کدخبر :286699 پرینت
05 آبان 1402 - 21:06

مبین نت به جمع اپراتورهای متعهد در طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها پیوست

مبین نت با امضای تفاهم نامه‌ای با رگولاتوری به طور رسمی به جمع اپراتورهای دارای تعهد در طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها پیوست و بنا است تا پیش از پایان تابستان ۱۴۰۴، تعداد سه میلیون پوشش را محقق کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نشست امضای تفاهم نامۀ پیوستن شرکت مبین نت به جمع اپراتورهای دارای تعهد در طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها با حضور رئیس و تعدادی از مدیران ارشد رگولاتوری و این شرکت در محل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد تا شرکت مبین‌نت به طور رسمی به کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب کارها، موسوم به «ایران FTTX» بپیوندند.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، کلان پروژۀ دولت سیزدهم در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اجرای آن سبب خواهد شد تا توقف یک دهه‌ای توسعۀ شبکۀ ثابت کشور جبران شود.

اجرای این طرح منجر به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری ویژۀ منازل و کسب و کارها توسط اپراتورهای دارای تعهد خواهد شد. کاربران ایرانی با استفاده از فیبرنوری امکان بهره‌بردن از سرعتی بیش از ۸۰ برابر سرعت فعلی اینترنت کشور را خواهند داشت؛ چرا که توسعۀ شبکۀ فیبرنوری سبب می‌شود که مردم ایران بتوانند از سرعت‌های تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه استفاده کنند.

بر اساس مفاد تفاهم نامۀ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مبین‌نت، این شرکت متعهد شد که بعد از امضای این سند، تعداد ۳میلیون ظرفیت از ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر در کلان پروژۀ ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها را پیش از پایان تابستان ۱۴۰۴ آماده تحویل به مشترکان کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.