کدخبر :286515 پرینت
30 مهر 1402 - 15:28

اینترنت پرسرعت فیبرنوری به شهرهای استان قزوین رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، از ابلاغ عملیات فیبرنوری به شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با آغاز عملیات اجرایی توسعه فیبرنوری توسط شرکت ارتباطات شاتل در شهرستان قزوین، از سال 1401 و ادامه کار در مناطق مختلف شهر و همچنین شهرهای اطراف، عملیات توسعه فیبرنوری در شهرستان‌های آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان نیز به شرکت ارتباطات ایرانسل واگذار شده تا بزودی و پس از دریافت مجوزهای لازم آغاز به کار نمایند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حجت اله امینی در جلسه راهبری توسعه فاوای استان قزوین، از ابلاغ عملیات فیبرنوری به شهرستانهای استان خبر داد و گفت: با آغاز عملیات اجرایی توسعه فیبرنوری توسط شرکت ارتباطات شاتل در شهرستان قزوین، از سال 1401 و ادامه کار در مناطق مختلف شهر و همچنین شهرهای اطراف، عملیات توسعه فیبرنوری در شهرستان‌های آبیک، البرز، بوئین زهرا و تاکستان نیز به شرکت ارتباطات ایرانسل واگذار شده تا بزودی و پس از دریافت مجوز های لازم آغاز به کار نمایند.

امینی افزود: امیدواریم روند دریافت مجوز های شهری که توسط شهرداری های محترم صادر می گردد به سرعت و به سهولت انجام گیرد تا بتوانیم در اسرع وقت و زمان مقرر، این طرح مهم و ملی را در تمامی شهرهای استان نیز به سرانجام برسانیم.

نماینده ارشد وزیر ارتباطات در استان، تاکید کرد: استان قزوین به عنوان شاهراه ارتباطی مهم و محل عبور ترافیک 14 استان کشور است و به همین خاطر کیفیت انتقال داده و پهنای باند مناسب، بسیار مهم می باشد. علاوه بر این اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری به هیچ وجه قابل مقایسه با انواع دیگر نیست و این اینترنت به عنوان با کیفیت ترین و امن ترین نوع دسترسی مشترکین در دنیا مورد استفاده می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تصریح کرد: با همکاری، تاکید و پیگیری های وزارت ارتباطات این طرح با هزینه رایگان برای مشترکان انجام خواهد شد تا کابل فیبرنوری در محل درب ورودی مشترک نصب گردد و تنها تجهیزات اتصال به فیبرنوری است که می بایست توسط مشترک تامین گردد و البته که هزینه ها از طرف مشترک نسبت به امکانات دریافتی بسیار ناچیز خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.