کدخبر :286110 پرینت
20 مهر 1402 - 09:36

ضرورت پیگیری حقوقی روایت‌های جعلیِ برخی رسانه‌های خارجی

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در حوزه رسانه‌های خارجی نیازمند پیگیری بیشتر حقوقی و ارتباط مناسب بین‌المللی از طریق بخش‌های مسئول در امور حقوقی و حوزه خارجی برای جلوگیری از سرایت روایت‌های جعلی و دروغ پراکنی‌ها هستیم.

متن خبر

 به‌گزارش سیتنا، بیست و یکمین جلسه «کارگروه اجرایی الزامات پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات، اخبار و محتوای خبری خلاف واقع در فضای مجازی» با حضور نماینده دستگاه‌های عضو در ساختمان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور، جریان مقابله با اخبار خلاف واقع در فضای داخلی را به نسبت گذشته رو به جلو و در رویدادهای اخیر سیاسی و اجتماعی، قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: در حوزه رسانه‌های خارجی نیازمند پیگیری بیشتر حقوقی و ارتباط مناسب بین‌المللی از طریق بخش‌های مسئول در امور حقوقی و حوزه خارجی برای جلوگیری از سرایت روایت‌های جعلی و دروغ پراکنی‌ها هستیم.

مهدی پور همچنین کنش‌گری و مواجهه با اخبار خلاف واقع را نیازمند اهتمام، دقت و سرعت مناسب دانست و گفت: سامانه مرجع صحت‌سنجی، سامانه‌ای بین دستگاهی برای رصد لحظه به لحظه اخبار خلاف واقع در سطح کشور خواهد بود.

معاون امور مطبوعاتی همچنین الگوی نحوه مواجهه با انتقادات و شبهات و شایعات در سطح قوه مجریه را الگویی مناسب و قابل تحسین برشمرد که در موارد مشابه هم قابل استناد و تبعیت است.

در این جلسه گزارش اقدامات قوه مجریه در حوزه رصد و پایش و رسیدگی به اخبار خلاف واقع، ارائه و در خصوص وجوه مختلف همکاری دستگاه ها با این سامانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین تشریح قابلیت های جدید و ویژگی ها و ساختار سامانه مرجع صحت سنجی و پایش اخبار از دیگر موارد مطرح شده در نشست امروز بود.

در این جلسه اعضای کارگروه به ارائه گزارش‌هایی از روند پیش‌برد مصوبات جلسات قبل پرداختند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.