کدخبر :284572 پرینت
08 شهریور 1402 - 14:12

وزیر ارتباطات خبر داد: واگذاری اولین سرویس فیبرنوری با ۶۰ برابر سرعت فعلی در قزوین؛ امکان دسترسی به سرعت‌های تا 900 مگابیتی بر روی فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در حال حاضر سه و نیم میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند و در صورت ارائه درخواست توسط ساختمان‌های تحت پوشش، اپراتور متعهد است ظرف یک ماه این سرویس را که سرعت آن تا 900 مگابیت بر ثانیه هم هست برای متقاضیان فراهم کنند و در همین راستا فیبرنوری کوهین به طارم سفلی نیز به طول ۱۲۶ کیلومتر، ایجاد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در جلسه شورای اداری استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت و وزارت ارتباطات‌، گفت: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از برنامه های راهبردی وزارت ارتباطات در حال انجام است و از ۵۳ تکلیف در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مشخص شده که بیشتر این تکالیف بر عهده  وزارت ارتباطات است.

زارع پور درباره پروژه فیبرنوری تصریح کرد: این پروژه باید در تمام خیابان ها و کوچه های شهرهای کشور انجام شود و تاکنون نیز هفت اپراتور مشخص شده اند که شهرهای مختلف در حال کار هستند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این پروژه از معدود پروژه هایی است که به صورت کاملا شفاف از طریق سامانه iranfttx.ir در معرض نظارت و قضاوت عمومی است خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه و نیم میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و در صورت ارائه درخواست توسط ساختمانهای تحت پوشش، اپراتور متعهد است ظرف یک ماه این سرویس را که سرعت آن تا 900 مگابیت بر ثانیه هم هست برای متقاضیان فراهم کنند. 

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اگر کشاورزی و صنعت بخواهد متحول و هوشمند شود زیر ساخت آن همین شبکه فیبرنوری است، گفت: ما در وزارت ارتباطات منابع و زیرساختهای لازم برای اجرای این پروژه را تامین کردیم و از نظر حقوقی تمام زیرساخت ها برای انجام آن آماده است و فقط نیاز به همکاری و همراهی مسئولین محلی و مدیریت شهری با اپراتور ها برای انجام کار است.

وی در ادامه درباره پنجره واحد خدمات دولت هوشمند اعلام کرد: ۲۲ میلیون نفر در درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت شده اند و این آمار روز به روز هم بیشتر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه توافق نامه اجرای فیبرنوری در شهر قزوین بین شهرداری قزوین و مدیرعامل شرکت شاتل به امضا رسید.

وزیر ارتباطات در این جلسه پروژه های ارتباطی را نیز به صورت آنلاین افتتاح کرد.

فیبرنوری کوهین به طارم سفلی به طول ۱۲۶ کیلومتر، ایجاد و ارتقای شبکه تلفن همراه در ۵۶ روستا، نصب و راه اندازی پنج سایت نسل پنجم و افتتاح پنج باجه پست بانک، از پروژه‌های افتتاح شده بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.