کدخبر :282700 پرینت
21 تیر 1402 - 23:39

همفکری کشورهای عضو اکو برای راه اندازی پلتفرم ها و سکوهای خدمات رسان مشترک

زارع پور در اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو، گفت: با توجه به ظرفیت های خوب کشورهای عضو اکو می توانیم به راه اندازی پلتفرم ها و سکوهای خدمات رسان مشترک فکر کنیم تا کاربران کشورهایمان در عین حال که از پلتفرم های جهانی استفاده می کنند، امکان استفاده از خدمات مشترک این پلتفرم ها را نیز داشته باشند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی از سخنانش در اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی موسوم به اکو، گفت: اکو و کشورهای منطقه ظرفیت های خیلی خوبی دارند که می توانیم از این ظرفیت ها برای دستیابی به اهداف مشترک استفاده کنیم و این نشست فرصتی است تا علاوه بر شناسایی ظرفیت های یکدیگر، دغدغه های خود را نیز به اشتراک بگذاریم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ما باید در این موضوعات با هم گفتگو کنیم و به راهکارهای مشترکی برسیم و در گام بعدی این راهکارها را در مجامع بین المللی مطرح کنیم.

زارع پور تصریح کرد: اعتقاد داریم با توجه به ظرفیت های خوبی که در کشورهای حاضر در این اجلاس وجود دارد حتی می توانیم به راه اندازی پلتفرم ها و سکوهای خدمات رسان مشترک هم فکر کنیم تا کاربران کشورهایمان در عین حال که از پلتفرم های جهانی استفاده می کنند، امکان استفاده از خدمات مشترک این پلتفرم ها را نیز داشته باشند.

زارع پور در ادامه با اشاره به ظرفیت های ایران در حوزه های مورد اشاره گفت: جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی می تواند پلی میان کشورهای منطقه باشد و هم با توجه به موقعیت ویژه و ژئوپلوتیک نقش هاب ترانزیت دیتا در منطقه را ایفا کند.

وزیر اتباطات در خاتمه گفت: اعتقاد دارم با همکاری های مشترک می توانیم خدمات با کیفیت و با سرعت مبتنی بر فناوری های جدید برای مردم کشورمان ایجاد کنیم و در فضای آینده دیجیتال حافظ حقوق مردمان باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.