کدخبر :282456 پرینت
15 تیر 1402 - 15:06

عبور از نقطه اوج استقبال از چت جی‌پی‌تی

شرکت تجزیه و تحلیل SimilarWeb گزارش داد که ChatGPT، چت‌بات محبوبی که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی راه‌اندازی شد، برای اولین بار در ژوئن گذشته شاهد کاهش ترافیک ماهانه وب‌سایت خود بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، داده‌های مشابه وب نشان می‌دهند که تقاضای جهانی برای بازدید از نسخه دسکتاپ و موبایل سایت در ژوئن ۹.۷ درصد نسبت به ماه می کاهش یافته است، در حالی که میزان کاهش تعداد کل کاربران سایت ۵.۷ درصد بوده است.

زمان صرف شده توسط بازدیدکنندگان برای مرور سایت نیز با ۸.۵ درصد ریزش همراه بوده است.

ورود چت جی‌پی‌تی به عرصه فناوری، با افزایش استفاده از هوش مصنوعی مولد در کارهای روزمره، از تایپ تا نوشتن کدهای رمزنگاری شده همراه بوده و تنها دو ماه پس از راه اندازی آن، در ژانویه به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید.

چندین برنامه رقیب برای ChatGPT در چند ماه گذشته راه‌اندازی شده که چت‌بات Cool متعلق به گوگل، موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و یک ربات چت رایگان که توسط OpenAI توسعه یافته از جمله این رقبا هستند.

همچنین در ماه می، OpenAI برنامه ChatGBT را در سیستم عامل iOS اپل منتشر کرد که ممکن است برخی از بازدیدکنندگان را از وب سایت خارج کند. برخی نیز تغییر در شماره کاربران را به تعطیلات تابستانی در مدارس مرتبط می‌کنند، زمانی که دانش‌آموزان کمتری برای انجام تکالیف خود به دنبال کمک می‌گردند.

کندی اخیر رشد بازدید از چت جی‌پی‌تی ممکن است به کنترل هزینه‌های اجرای آن کمک کند، که برای پاسخ به سؤالات به منابع محاسباتی عظیم نیاز دارد.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، هزینه‌های اجرای این سرویس‌ها را «هنگفت» توصیف کرد.

استفاده از ChatGBT رایگان است، اما اشتراک ممتازی را نیز ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند با پرداخت ۲۰ دلار در ماه از خدمات پیشرفته ترین مدل، GPT-4 بهره‌مند شوند. بر اساس برآورد IbIt Data، بیش از نیم میلیون نفر برای دریافت اشتراک ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.