کدخبر :280432 پرینت
23 اردیبهشت 1402 - 13:11

اخطار سرمایه‌دار آمریکایی پیرامون هوش مصنوعی

وارن بافت، سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی پیرامون گسترش هوش مصنوعی در جهان اخطار داد و هوش مصنوعی را با ساخت بمب اتمی مقایسه کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وارن بافت، سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی، دربارهٔ گسترش هوش مصنوعی در جهان اخطار داد و هوش مصنوعی را با ساخت بمب اتمی مقایسه کرد.

او گفته است «هوش مصنوعی قادر است کارهای زیادی بکند. بیل گیتس جدیدترین نسخه‌ی ChatGPT را به من نشان داده و به من گفته این محصول از زمان جلوتر است. آن چیزی که مرا نگران می‌کند، قابلیت این ابزار جدید در توانایی انجام انواع کارهاست».

وارن بافت معتقد است هوش مصنوعی شباهت زیادی به انرژی اتمی و بمب اتمی دارد. در حال حاضر نگرانی از هوش مصنوعی در جهان در حال افزایش است.

چندی پیش جفری هینتون، دانشمند رایانه که «پدرخواندهٔ هوش مصنوعی» هم لقب گرفته، از مقام خود در شرکت گوگل کناره‌گیری کرد تا در مورد خطرهای هوش مصنوعی هشدار بدهد.

هینتون، مخترع فناوری‌های بنیادین هوش مصنوعی، در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز که دوشنبه ۱۱ اردیبهشت منتشر شد، هشدار داد که پیشرفت‌های هوش مصنوعی «برای جامعه و بشریت خطرهای جدی دارد.»

او گفت: «فناوری هوش مصنوعی پنج سال پیش را با امروز مقایسه کنید، این تفاوت را در نظر بگیرید و آن را به آینده بسط بدهید؛ دیوانه‌وار است.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.