کدخبر :280144 پرینت
16 اردیبهشت 1402 - 14:42

سلطانی: گسترش نهضت جهادی فیبرنوری از ارکان اصلی رشد اقتصادی کشور است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی در صنعت فناوری اطلاعات کشور بسیار مهم است و توسعه زیرساخت فیبرنوری مستقیما در رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مجید سلطانی در آیین آغاز به کار عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در استان مازندران، اظهار داشت: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موجب رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی خواهد شد که موجب رشد تولید و تحقق شعارسال است. همچنین برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبرنوری در کشور و استان حرکت کنیم.

در این مراسم که شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور رییس هیات مدیره، مدیرعامل شرکت مخابرات، معاونین ستادی شرکت و مدیران منطقه ای مخابرات مازندران در بخش‌های مختلف برگزار شد، مهندس سلطانی با تشریح اهمیت طرح نجما عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی هزینه‌بر و زمان به سود رسیدن آن‌ها نیز زمان‌بر است، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خصوصی توانمند، علاقه به سرمایه گذاری در این حوزه ندارند که این امر نیازمند توجه ویژه دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهارداشت: نهضت جهادی فیبرنوری، نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.

وی اجرای طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شده عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل اهداف آن در استان مهم مازندران و به مرور در دیگر مناطق کشور تاکیدکرد.

سلطانی گفت: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موجب رونق شرکت‌های دانش بنیان، اشتغال‌زایی، رشد تولید و تحقق شعار سال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات عدیده‌ای که صنعت مخابرات با آن روبه‌رو است، اما ما در قالب طرحی جهادی در حال توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری هستیم و دولت نیز با همراهی و همکاری ما را در ارائه خدمات به مردم عزیز همراهی می کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما هم به عنوان مجریان صحبت‌های ایشان وظایفی داریم، بنابراین طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با هماهنگی و همدلی و همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند پروژه‌ای بزرگ را پیش ببرد.

سلطانی با بیان اینکه ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی در صنعت فناوری اطلاعات کشور بسیار مهم است، گفت: توسعه زیرساخت فیبرنوری مستقیما در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود.

وی افزود: وقتی ما سراغ پروژه‌های بزرگ در کشور میرویم این حتما منجر به رشد تولید خواهد شد که یکی از نتایج تولید مهار تورم خواهد بود.

سلطانی خاطرنشان کرد: شرکت‌های توانمند طرح‌های توسعه‌ای خودشان را بر اساس مدل اقتصادی صحیح باید طرح ریزی کنند، چون در غیر این صورت سرمایه‌های کشور به هدر خواهد رفت که در بحث نجما دقیقا این روند اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه کنترل پروژه در استان مازندران در طرح نجما و جدیت تصمیم‌ها قابل تحسین است، گفت: با این انگیزه و همکاری های فزاینده طبق برنامه از پیش تعیین شده به نتایج راهبردی مورد نظر در سراسر استان خواهیم رسید.

دکتر محمودزاده: نهضت جهادی فیبرنوری، زیرساخت لازم برای تحقق زیست بوم دیجیتال است

دکتر محمودزاده در این مراسم گفت: ورود هوشمندانه و تجاری محور مخابرات به فناوری های نوین کسب و کار و نهضت جهادی فیبرنوری بر اساس نیازسنجی انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ ثمرات این نوآوری ها و ورود شرکت مخابرات ایران به فضاهای جدید و پیشرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال خود را نمایان خواهد ساخت.

وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه مخابرات به دنیای دیجیتالی شده امروز تعلق دارد، گفت: با استفاده از این فرصت و هم افزایی در تمام شرکت، می توان به سمت مسیرهای منتهی به کسب و کار جدید و ارزش آفرینی برای شرکت حرکت کرد.

وی افزود: توسعه فناوری های نوین و برتر، پایش دستگاه سیاست گذار و توجه به حوزه داخلی مخابرات سه نقطه کانونی توجه مخابرات است.

دکتر محمودزاده در ادامه سخنان خود به اهداف پروژه نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در کشور اشاره کرد و افزود: با ضروریاتی که در این طرح دیده شده است، سرعت توسعه در زمینه فیبرنوری و زیرساخت ارتباطی چند برابر خواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در ادامه اظهار داشت: در این روند که همدلی و همسویی بین دستگاه ها را می طلبد، دست یاری به سوی همه نهادهای اجرایی و حاکمیتی دراز می کنیم.

دکتر محمود زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۰۰ هزار پورت آماده شد که همه آن ها از منابع داخلی و بهینه سازی امکانات شرکت در حوزه سیم مسی تبدیل به فیبرنوری بوده است، اظهارداشت: در قالب طرح نجما و توسعه فیبرنوری، کابل های مسی به صورت زیربنایی با فیبرنوری جایگزین شده و منابع غیر مولد مستقیم به توسعه و حداکثر کارایی در حوزه شبکه می رسد.

استاندار مازندران: اجرای نهضت جهادی فیبرنوری در توسعه همه جانبه شمال کشور اهمیت دارد

حسینی پور استاندار مازندران با تاکید بر اینکه توسعه ارتباطی در مازندران رضایتمندی کل کشور را به همراه دارد تصریح کرد : این استان برای باید بتواند با زیر ساختی مناسب به تمامی گردشگران که به این منطقه می آیند و بسیاری از آنان در استان خانه دوم دارند باید خدمات دهی مطلوب ارایه دهد.

استاندار مازندران با اشاره به شرایط ویژه این استان در زمینه توسعه ارتباطی با کشورهای همسایه خزری و نقش مهم توسعه زیر ساخت های جدید در این ارتباط گفت و افزود: همچنین نقش پویایی اقتصادی با کشور های همسایه از طریق بنادر مهم در این استان می تواند در توسعه اقتصادی تجاری مهم باشد و این نیازمند ارتباطات دیجیتال است.

وی بر الزامات شهر هو شمند در این استان تاکید کرد و گفت: با گسترش شبکه گردشگردی و اقتصادی نیازمندی به برقراری ارتباطات جدید متناسب با کشورهای اهمیت یافته است در این زمینه با مراکز دانش بنیان و مرکز فضای مجازی تفاهمنامه شهر دیجیتال امضا شد تا با توجه به گسترش و پراکندی روستایی در این استان شبکه ارتباطی تقویت شود.

حسینی پور بر نیاز استارتاپ ها فعال استان به زیر ساخت های قوی مخابراتی و ارتباطی تاکید کرد واظهار داشت: ما از تمامی اپراتور ها در این زمینه کمک می خوایم تا کنون مخابرات پیشرو بوده و اقدامات مناسبی داشته است.

وی با اشاره به سیاست های دولت در برنامه ریزی و اجرای ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در کشور گفت: در این راستا همه اپراتورها و سر آمد آنها شرکت مخابرات ایران اجرای این طرح را بر عهده دارند که ما هم در مجلس حمایت و یاری می کنیم چرا که امروزه ارتباطات در تمامی ابعاد زندگی و در همه اقشار مردم نقش اصلی و اساسی دارد.

استاندارمازندران با اشاره به اینکه این استان در مقاطع تاریخی در اقداما خاص پیشرو بود و شخصیت های بزرگ علمی و حوزی اثر گذاری از این استان بوده است گفت : از استعدادهای خوب این استان در مجموعه شهر دیجیتال استفاده شود تا به عنوان هاب ICT و مرکز اصلی تجمع شهر دیجیتال شود و ضروری است زیر ساخت های لازم در این استان که در تحول اقتصادی کشور نقش موثردارد ایجاد شود.

مدیر مخابرات منطقه مازندران: اجرای طرح نجما توسعه خدمات ارتباطی در تمام استان را سرعت می بخشد

مهندس نوروزی همگرایی دیجیتال و دولت هوشمند را از ویژگی های دولت های توسعه یافته دانست و اظهار داشت: لازمه ی دستیابی به این مهم، اجرای طرح نجما است که تحقق شعار استان، مبنی بر دسترسی سریع به اقتصاد دیجیتال و توسعه فیبرنوری را به دنبال دارد.

وی ایجاد اشتغال در حوزه های غیرارتباطی را پر هزینه خواند و گفت: کاهش هزینه در حوزه اشتغال آفرینی نیازمند به عرضه ی پهنای باند بالا و اینرتنت پر سرعت است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران اظهار داشت: کاهش سرمایه گذاری در فضای تاسیسات، کاهش عملیات نگهداری در اماکن اداری و تجاری و همچنین رضایتمندی مشتریان از خدمات ارتباطی از اهم اهداف این طرح است.

نوروزی ابعاد اجرای پروژه ی نجما در استان مازندران را در قالب ۲۲ شهرستان و ۶۳ شهر توصیف کرد و گفت: در فاز اول ۵۹ هزار ساختمان با جمعیتی بالغ بر ۴۹۸ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی همچنین، از اهداف اجرایی پروژه نجما، رسیدن به ۱۰۱ هزار پورت FTTH و ۲۲ هزار پورت VDSLنام برد و اذعان داشت: انتظار مخابرات منطقه مازندران از نمایندگان مجلس، کمک به واقعی سازی تعرفه های تجاری است که این امر شتاب در توسعه بیشتر مخابرات را در پی خواهد داشت.

مدیر مخابرات منطقه مازندران ضمن تشکر از زحمات استانداری مازندران در همکاری با پروژه نجما گفت: توسعه فیبرنوری در استان، منجر به استفاده تمامی دستگاه های اجرایی از بستر امن سرورهای مخابراتی و پیاده سازی کامل دولت الکترونیکی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.