کدخبر :277838 پرینت
07 اسفند 1401 - 12:50

رونمایی از تراشه‌ جدید مدیاتک با فناوری ارتباط ماهواره‌ای

تراشه‌های جدید مدیاتک که مجهز به فناوری ارتباط ماهواره‌ای است، در کنگره جهانی موبایل (MWC) رونمایی می‌شود و در دو مدل گوشی موتورولا استفاده خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در این دوره از کنگره جهانی موبایل (MWC) که از 28 فوریه تا 3 مارس (9 تا 12 اسفند) در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود، شرکت مدیاتک فناوری ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه را در دسترس گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد.

گفته می‌شود این فناوری قرار است در گوشی‌های defy 2 و CAT S75 ساخت شرکت قدیمی موتورولا به کار برود.

مدیاتک همچنین قصد دارد این تراشه را در یک لوازم جانبی بلوتوث در این کنگره عرضه کند.

این تراشه پاسخ مدیاتک به فناوری‌های ارتباط ماهواره‌ای کوالکام و اپل است و می‌تواند به گوشی‌های 4G یا 5G اضافه شود.

برخلاف کوالکام و اپل که برای توسعه قابلیت خود از فناوری‌های اختصاصی کمک گرفته‌اند، فناوری ارتباط ماهواره‌ای مدیاتک از استاندارد شبکه غیر زمینی 3GPP بهره می‌برد، به این معنی که می‌توان آن را با هر شبکه‌ای که با استاندارد مطابقت دارد، استفاده کرد.

همچنین تراشه‌های مستقل مدیاتک به جای اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار پایین زمین، به ماهواره‌های مدار استوایی زمین‌همگام متصل می‌شوند. 

شرکت مدیاتک می‌گوید این فناوری نه تنها مانند نمونه اپل، ارسال پیام‌های SOS اضطراری را فراهم می‌کند، بلکه ارسال پیام‌های دوطرفه کامل را نیز امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین علاوه بر ارسال، می‌تواند پیام‌های ارسال شده از طریق اتصال ماهواره‌ای را دریافت کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.