کدخبر :273958 پرینت
14 آبان 1401 - 15:32

سخنگوی شرکت مخابرات: تعرفه‌‌‌ مکالمه تلفن ثابت تغییر نکرده؛ افزایش هزینه، مربوط به حداقل هزینه‌ نگهداری خط است

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: آنچه به عنوان افزایش هزینه مشاهده می‌شود، اخذ حداقل هزینه نگهداری بر اساس دستورالعمل هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی برطبق مصوبه ستاد تنظیم بازار بوده و هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای در تلفن ثابت رخ نداده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدرضا بیدخام افزود: شرکت مخابرات با خطوطی که بدهی دارند مطابق با مصوبات سازمان تنظیم مقررات، برخورد می‌کند. اگر مشتری برای تصفیه حساب به شرکت مخابرات اقدام نکند مطابق با قانون بعد طی پروسه ۱۳ ماهه شرکت مخابرات اقدام به جمع‌آوری خط مشترک می‌کند.

وی ادامه داد: اگر مشترک خط ثابت بدهی را پرداخت کرد در صورت موجود بودن خط برای مشترک وصل خواهند شد و در صورت ناموجود بودن خط قدیمی، خط جدید به مشترک داده خواهد شد.

مهندس محمدرضا بیدخام با بیان اینکه مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری در کل کشور برای مشترکان رایگان است، گفت: تعرفه شامل نرخ مکالمات می شود که هیچ افزایشی نداشته است و بر اساس بررسی های انجام شده، اجرایی شدن این مصوبه، در کاهش هزینه های سبد خانوار نیز نقش مهمی بر عهده دارد.

وی یادآور شد: همانند سال های گذشته، نرخ مکالمات درون استانی ۴۵ ریال، بین استانی۳۳۰ریال و ارتباط از ثابت به همراه حدود ۶۰۰ ریال است. بر این اساس، مشترکان تهرانی از ابتدای شهریور ، با پرداخت ۲۰ هزارتومان هزینه ماهانه خدمات مکالمه، چهار هزار و ۴۴۴ دقیقه مکالمه رایگان درون شهری یا معادل همان مبلغ، مکالمات بین استانی و همراه دریافت می کنند.

مهندس بیدخام با اشاره به اینکه تعرفه های مخابراتی ۱۲ سال تغییر نکرده است افزود: این طرح برای سایر مراکز استان ها ، ۱۵هزار تومان و سه هزار و۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان و سایرشهرها، ۱۰ هزار تومان و دو هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: این مصوبه در توسعه زیرساخت‌های مخابرات هم تاثیرگذار است، زیرا هر خط تلفن به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری بوده و مبلغ دریافت شده، همچنان فاصله قابل توجهی با حداقل هزینه نگهداری هر خط تلفن ثابت دارد.

بیدخام تعداد مشترکان خانگی در کشور را حدود ۲۹ میلیون مشترک دانست و افزود: در سال‌های اخیر شاهد کاهش تعداد مشترکان خانگی نبودیم و حتی گزارش‌های مبنی بر افزایش تعداد مشترکان داخلی به دست ما رسیده است.

وی گفت: مبالغ بدهی مشترکان متفاوت است مشترکان خانگی، تجاری و ارگانی و سازمانی جزو مشتریان ما محسوب می‌شود که حجم قابل توجهی از بدهکاران به شرکت مخابرات مشترکان ارگانی و سازمانی هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

چقدرم خوب نگهداری میکنن .تلفن ثابت ما حدود 4ماهه که قطع هست هرروزم تماس گرفتم با مخابرات یک سامانه معرفی کردن که صبح شماره رو ثبت میکنی وظهر یه خانمه تماس میگیره میگه وصل شد؟ میگم نه میگه باشه پیگیرم ،غروب که تماس میگیری با سامانه میگه خرابی رفع شد ولی خبری از بوق تلفن نیست باز فردا روز از نو روزی از نو

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.