لزوم ایجاد یک شبکه یکپارچه جامع هوشمند غربالگری، شناسایی و تشخیص
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با ایجاد شبکه یکپارچه جامع هوشمند غربالگری، شناسایی و تشخیص، دانشآموزان پس از شناسایی، جایدهی مناسبی میشوند و خدمات آموزشی و توانبخشی مناسب به آنان ارائه میشود.
به گزارش سیتنا، حمید طریفی حسینی با اشاره به فعالیتهای حوزه پیشگیری و تشخیص گفت: کودکان از زمان بدو تشخیص جزو گروههای هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی محسوب میشوند و در این زمینه نیاز است که ابزارهای غربالگری و تشخیص برای سنین پایین ساخته شود تا مداخلات بهنگام طلایی اتفاق بیافتد و این ابزارها باید به صورت منظم بروز آوری شوند.
وی خواستار ایجاد یک شبکه یکپارچه جامع هوشمند غربالگری، شناسایی و تشخیص شد و گفت: با ایجاد این شبکه دانشآموزان پس از شناسایی، جایدهی مناسبی میشوند و خدمات آموزشی و توانبخشی مناسب به آنان ارائه میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه ملی سنجش نیازمند تغییراتی در حوزه اجرایی و مالی است، گفت: در برنامه سنجش باید شبکه جامع مشارکت بینبخشی با سایر سازمانها ایجاد شود و در کنار آن از دادههای جمع آوری شده صیانت شود.
معاون وزیر در خصوص خدمات حمایتی ویژه دانشآموزان استثنایی گفت: در این زمینه باید سازوکاری ایجاد شود تا با همکاری سازمان بهزیستی و بیمهها خدمات بهینه حمایتی به دانشآموزان با نیازهای ویژه ارائه شود.
طریفی حسینی در ادامه به حوزههای پرورشی و تربیتبدنی این معاونت اشاره کرد و گفت: در وزارت آموزش و پرورش فعالیتهای پرورشی و تربیتبدنی دارای معاونت جداگانهای هستند اما با توجه به اقتضائات دانشآموزان استثنایی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برنامهریزی برای این فعالیتها در سطح ستاد و مدرسه صورت میگیرد.
وی در پایان گفت: اجرای تمامی برنامههای این معاونت به همکاری فرابخشی و بینبخشی نیاز دارد و مشارکت استانها را نیز برای اجرای هرچه بهتر برنامهها می طلبد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید