کدخبر :267588 پرینت
15 فروردین 1401 - 10:24

264 کیلومتر فیبرنوری در روستاهای خوزستان ایجاد شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان گفت: 264 کیلومتر فیبرنوری در روستاهای استان خوزستان از محل اعتبارات طرح uso وزارت ارتباطات ایجاد شده است و با این اقدام شبکه ارتباطی در مناطق روستایی ارتقاء یافته و منجر به توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی صالح نساج مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان بیان کرد: با هدف توسعه ارتباطات روستایی در استان در حال حاضر 87 درصد از روستاهای بالای20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت ترانزیت پهنای باند و شبکه فیبر نوری در استان افزود: در حال حاضر طول شبکه فیبر نوری زیرساختی استان بیش از 4455 کیلومتر است که استان خوزستان به عنوان یکی از دروازه های بین الملل ارتباطات در کشور است.

صالح نساج خاطر نشان کرد: از دیگر طرح های شبکه فیبرنوری در جهت توسعه زیرساخت های روستایی استان، پروژه فیبر نوری از محل اعتبارات طرح uso وزارت در مناطق روستایی بوده که تاکنون بیش از 264کیلومتر از آن انجام و منجر به زیر بار رفتن 32 سایت و مرکز مخابراتی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت ارتباطات روستایی استان خوزستان تصریح کرد: تعداد 1070 روستا مشمول پروژه توسعه ارتباطات روستایی از محل uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته که تاکنون تعداد 708 روستا انجام شده است و با ایجاد توسعه شبکه فیبرنوری در روستاها از طریق محل اعتبارات طرح USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیگر مناطق روستایی استان از ارتباطات بهره مند خواهند شد.

صالح نساج گفت: برای بهرمندی حداکثری از منابع اختصاص یافته به استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری، تعداد 15 طرح در حوزه فناوری اطلاعات با اعتباری بالغ بر 316 میلیارد ریال به منظور ایجاد 159 اشتغال پایدار در استان خوزستان تصویب شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان بیان کرد: در طی سال های گذشته با تلاش کلیه همکاران در حوزه ICT تمامی زیر ساخت های شبکه ارتباطی و اینترنتی در مسیر پیاده روی زائران اربعین و راهیان نور در استان ایجاد و تکمیل شده است و در صورت نیاز به افزایش حجم ترافیک سایت‌های سیار اضافه خواهد شد.

صالح نساج با اشاره به فعالیت 509 دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات ( ICT ) روستایی و ایجاد اشتغال در استان خوزستان افزود: از این تعداد پروانه 455 دفتر پیشخوان شهری و 54 دفتر ICT روستایی توسط اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب صادر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: به 780 سرباز در خوزستان 21 هزار نفر ساعت آموزش ارائه کردیم تا در حوزه فناوری و ارتباطات مهارت کسب کنند و در آینده بتوانند در این بخش صاحب شغل و درآمد شوند.

وی در پایان طرح خودپرداز روستایی و ارائه آن توسط وزارت و انجام این طرح از سوی مدیریت شعب پست بانک را از دیگر اقدامات بخش ارتباطات برشمرد و گفت: در حال حاضر مجموع تعداد 67 دستگاه خودپرداز روستایی جهت خدمات پولی و بانکی از طریق خودپردازهای نصب شده در دفاتر ICT روستایی انجام شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.