کدخبر :267362 پرینت
07 فروردین 1401 - 11:09

پیگیری سریع شکایت‌های مردمی در سامانه ۰۹۶۲۹

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در شکایات‌های مردمی سامانه ۰۹۶۲۹ بخش‌هایی که مربوط به وزارت میراث‌فرهنگی است از طریق تشکل‌های مربوطه و مدیران بهره‌بردار واحدها به سرعت پیگیری می‌شود و بقیه موارد هم به دستگاه‌های ذی‌ربط که نمایندگان آن‌ها در ستاد حضور دارند، اعلام می‌شود تا در اسرع وقت بررسی شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: «همزمان با شروع فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کمیته نظارت بر فعالیت‌های ستاد هم کار خود را آغاز کرده است و رسیدگی به شکایات و دریافت نظرات و پیشنهادات مسافران در قالب سامانه ۰۹۶۲۹ برای مسافران امکان پذیر است. اکیپ‌های نظارت به صورت شبانه‌روزی در وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور دارند و شکایات را بررسی می‌کنند.»

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: «مسافران می‌توانند شکایات خود را در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت و شماره پیگیری دریافت کنند. کارشناسان کمیته نظارت در تمامی استان‌ها حضور دارند تا موارد مربوط به شکایات، پیشنهادات و نظرات مسافران را مورد بررسی قرار دهند. این کمیته سعی می‌کند طی یک هفته به شکایات رسیدگی کرده و نتیجه پیگیری و رسیدگی را به مسافران اعلام کند، مگر در مواردی که نیاز به بررسی مستندات وجود داشته باشد که بعد از تعطیلات پیگیری خواهد شد.»

او با اشاره به آمار شکایت‌های مردمی گفت: «بیشتر شکایات مربوط به رزروها، خصوصا رزرو‌های اینترنتی بوده است که از طریق فضای مجازی توسط مسافران انجام شده است. در بحث حمل‌ونقل و پروازها هم شکایاتی مبنی بر تاخیر در پروازها و حرکت وسائل نقلیه عمومی وجود داشته است که از طریق کمیته نظارت در حال پیگیری هستیم.»

نقی‌زاده افزود: «در شکایات‌های مردمی بخش‌هایی که مربوط به وزارت میراث‌فرهنگی است از طریق تشکل‌های مربوطه و مدیران بهره‌بردار واحدها به سرعت پیگیری می‌شود و بقیه موارد هم به دستگاه‌های ذی‌ربط که نمایندگان آن‌ها در ستاد حضور دارند، اعلام می‌شود تا در اسرع وقت بررسی شود و آن‌ها نتایج را به ستاد اعلام می‌کنند و ما هم این اطلاعات را در اختیار مخاطبان و مسافران قرار می‌دهیم.»

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها از سوی مسافران نوروزی اظهار کرد: «تمام تاسیسات اقامتی رسمی کشور الزاما باید کد و شناسه‌ای را از سامانه "ایران من" چاپ کنند و در دسترس مسافران قرار دهند. این شناسه اطمینان خاطر به مسافران می‌دهد که این مکان اقامتی، محیط امنی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و مسافران می‌توانند در این مکان با اطمینان خاطر حضور داشته باشند. لازم به ذکر است که پذیرش مسافران در اقامتگاه‌ها منوط به تزریق دو دُز واکسن کروناست.»

او در پایان ضمن آرزوی سلامت و اوقات خوش برای مسافران نوروزی گفت: «از مسافران می‌خواهیم در سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در حد امکان به شهرهایی سفر کنند که امکان پذیرایی از مسافران در اقامتگاه‌های آن‌ها وجود داشته باشد. ما در تلاشیم که مردم به همه مناطق ایران پهناور سفر کرده و از تمام کشور بازدید کنند تا طی اقامت در اماکن تفریحی و استراحتگاه‌ها با مشکلی مواجه نشوند.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.