کدخبر :265740 پرینت
10 بهمن 1400 - 12:20

کلاهبرداری‌های مالی در رسانه‌های اجتماعی افزایش یافت

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به مصرف کنندگان هشدار می‌دهد که از زمانی که کلاهبرداری‌های پولی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است، مراقب افرادی باشند که در این رسانه‌ها با آنها در تعامل هستند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) هشدار می‌دهد که کلاهبرداری‌های پولی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است.

گزارش جدید FTC نشان می‌دهد که کلاهبرداری‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2021 چقدر بد شدند.

بیش از یک نفر از هر چهار نفری که در سال 2021 به دلیل کلاهبرداری پول از دست داده‌اند، گفته‌اند که این کلاهبرداری در رسانه‌های اجتماعی به شکل یک آگهی، پست شروع شده است یا پیام یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی در سال گذشته برای کلاهبرداران سودآورتر از هر روش دیگری برای دسترسی به افراد بودند.

FTC گفت: "بیش از 95000 نفر حدود 770 میلیون دلار خسارت ناشی از کلاهبرداری در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2021 گزارش کردند." این ضررها حدود 25 درصد از کل ضررهای گزارش شده ناشی از تقلب در سال 2021 را تشکیل می‌دهند و نشان دهنده افزایش خیره کننده هجده برابری نسبت به ضررهای گزارش شده در سال 2017 هستند.

گزارش‌ها برای هر گروه سنی وجود دارد، اما احتمال ابتلای افراد 18 تا 39 سال بیش از دو برابر بیشتر از افراد مسن بود. گزارش از دست دادن پول ناشی از این کلاهبرداری ها در سال 2021."

محبوبیت رسانه‌های اجتماعی در بین کلاهبرداران به لطف روش‌های آسانی است که هر کسی می‌تواند یک نمایه جعلی ایجاد کند یا یک نمایه موجود را هک کند و هزینه کلی آن کم است. FTC گفت که کلاهبردارانی که افراد را مورد هدف قرار می‌دهند از پروفایل قربانیان خود برای یافتن عادات، علاقه مندی‌ها و سایر جزئیات شخصی آنها استفاده می کنند تا مستقیماً به آنها پاسخ دهند.

همچنین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال بزرگترین تهدید برای سرمایه گذاران است.برترین کلاهبرداری‌های شناسایی شده شامل کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری، خرید آنلاین است. با این حال، کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری بیشترین زیان گزارش شده را تشکیل می‌دهند.

"بیش از نیمی از افرادی که در سال 2021 زیان ناشی از کلاهبرداری‌های سرمایه گذاری را گزارش کردند، گفتند که این کلاهبرداری از رسانه‌های اجتماعی شروع شده است.

گزارش‌ها به FTC نشان می‌دهد که کلاهبرداران از پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ فرصت‌های سرمایه گذاری جعلی و حتی ارتباط مستقیم با مردم به عنوان دوستان فرضی برای تشویق آنها استفاده می‌کنند. برای سرمایه گذاری،" FTC اضافه کرد. «مردم پول می‌فرستند، اغلب ارزهای دیجیتال، با وعده‌های بازدهی کلان، اما در نهایت با دست خالی می‌شوند.»

بر اساس گزارش اخیر انجمن مدیران اوراق بهادار آمریکای شمالی (NASAA) به طور کلی، کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی در ایالات متحده افزایش یافته است و تهدید شماره یک برای سرمایه گذاران در سال 2022 محسوب می شود. به خصوص از آنجایی که پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک گزینه استفاده از رمزنگاری را برای تراکنش‌ها اضافه کرده‌اند، ضروری است که کلاهبرداری‌های احتمالی را قبل از ارسال هر کسی به خاطر داشته باشید.

FTC به کاربران رسانه‌های اجتماعی هشدار می‌دهد که هنگام مرور فیدهای اجتماعی خود، عادت‌های بهتری را انجام دهند. راه‌های ساده برای کاهش خطر کلاهبرداری در رسانه‌های اجتماعی شامل محدود کردن افرادی که پست‌ها و اطلاعات شما را می‌بینند با تنظیم کنترل‌های حریم خصوصی، انصراف از تبلیغات هدفمند، و بررسی هر شرکتی که در رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کنید قبل از خرید از آن‌ها است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.