کدخبر :257113 پرینت
21 اردیبهشت 1400 - 23:56

«کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه» حلقه‌ی مفقوده در گسترش و ارتقای فناوری و جهش تولید

سندیکای صنعت مخابرات ایران، تاکید کرد: اگر قرار است حلقه‌ی مفقوده در گسترش و ارتقای فناوری و جهش تولید در صنعت مخابرات و الکترونیک، شناسایی و برطرف شود، باید اول فکری به حال "کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه" شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در اطلاعیه‌ی دوم سندیکای صنعت مخابرات ایران پیرامون «تولید بدون کارخانه» آمده است:

با ابلاغ دستورالعمل صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه توسط وزارت صنعت، سندیکا صنعت مخابرات ایران بلافاصله اولین موضع خود را منتشر کرد و اشاره نمود که ضمن آنکه این اقدام می‌تواند یک فرصت باشد، ولی در صورت بی توجهی در ارزیابی، اجرا و نظارت به یک تهدید جدی برای صنعت ICT تبدیل خواهد شد.

اخیرا نگرانی هایی از جانب  شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه‌ی تحقیق و توسعه و حتی دارندگان کارخانه‌های تولیدی در حوزه‌ی مخابرات و الکترونیک هم مطرح شده است، که کاملا بجاست.

اگر قرار است حلقه‌ی مفقوده در گسترش و ارتقای فناوری و جهش تولید در صنعت مخابرات و الکترونیک، شناسایی و برطرف شود، باید اول فکری به حال "کارخانه‌های بدون تحقیق و توسعه" شود.

چنین کارخانه‌هایی برای تکنولوژی‌های پیشرفته، به عنوان یک صنعت واقعی و رقابت پذیر تلقی نمی‌شوند.

برای جبران نقص چنین کارخانه هایی لازم است که شرکت‌های تحقیق و توسعه که پیش‌نیاز تولید است شناسایی و شکل بگیرند و ارزیابی و رتبه بندی شوند.

اینچنین مجموعه هایی که صاحب دانش و یا دانش بنیان هستند با مشارکت کارخانه ها، کمبود دانشی را برطرف خواهند کرد.

در این رابطه هیات مدیره‌ی سندیکا مصمم است گزارش کارشناسی خود را تهیه و به وزارت صنعت اعلام نماید.

با شرایط فعلی هیچ دلیل و اصراری برای صدور عجولانه‌ی گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه برای بخش مخابرات وجود ندارد و در صورت عجله در صدور چنین مجوزهایی، شاهد بی اعتباری آن خواهیم بود.

سندیکای صنعت مخابرات ایران

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

اگر بنا است که مجوز تولید بدون کارخانه آنگونه باشد که به صا ایران دادند باید فاتحه تولید ملی را در صنعت مخابرات برای همیشه خواند .
ضا ایران با این مجوز بدون مرز و توانست آنچنان سوداگران را ارتقاغ دهد که شدند سهامدار بلوکی مخابرات ایران بدون هیچ آورده ای و ثروت ملت را چپاول کردند . حالا باید دید اینبار این مجوز به کی داده خواهد شد و برای کدام سازمان نقشه غارت کشیده شده است ؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.