کدخبر :248183 پرینت
05 شهریور 1399 - 12:08

بازدید رئیس و اعضای هیات عامل صندوق نوآوری از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات

دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات عامل این صندوق از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت‌های مستقر در آن بازدید و با رئیس و مسئولان این پارک دیدار و گفتگو کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در این دیدار درخواست‌های پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح و سپس دکتر وحدت بر زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه‌های هم‌سرمایه‌گذاری، گرنت تحقیق و توسعه و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک و استفاده آن‌ها از خدمات صندوق نوآوری تاکید کرد.

در ادامه جلسه دکتر سید محمد مهدوی، مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی جزییات خدمت گرنت سرمایه‌گذاری یا کمک هزینه تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی را تشریح کرد و گفت: در این خدمت یک شتاب‌دهنده دانش بنیان در کنار یک هسته پژوهشی قرار می‌گیرد و صندوق نوآوری با همراهی یکی از عاملان خود مانند صندوق پژوهش و فناوری به تولید محصول از ایده کمک می‌کند، به طوری که بعد از ۵TRL  یا نمونه اولیه تولید شده، این گروه می‌تواند از طریق خدمت هم‌سرمایه‌گذاری یا خدمات دیگر صندوق نوآوری به تولید صنعتی و انبوه آن محصول نیز دست پیدا کند.

وی ادامه داد: شتاب دهنده‌های دانش بنیان تا سقف ۵ طرح می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. درواقع شرکت دانش بنیان به عنوان سفارش دهنده مالکیت طرح را در اختیار خواهد داشت. زمانی که شتابدهنده وارد می‌شود باید دارایی فناورانه داشته باشد لذا ۶۵ تا ۹۰ درصد از مالکیت برای گروه تحقیقاتی و ۱۰ درصد برای شتابندهنده خواهد بود.

محمدحسین رضوانیان، مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این جلسه بر تفاوت بین خدمت گرنت تحقیق و توسعه و مدل سرمایه‌گذاری خطرپذیر صندوق نوآوری تاکید کرد و گفت: در مدل هم‌سرمایه‌گذاری هر طرحی که عاملان صندوق یعنی صندوق‌های پژوهش و فناوری، حاضر به مشارکت ۲۰ درصدی در آن طرح باشند صندوق نوآوری ۸۰ درصد باقی را تامین خواهد کرد. ساز و کار صندوق نوآوری در مدل گرنت به صورت کارفرمایی و پیمانکاری نیست و در ریسک پروژه نیز شریک خواهد بود.

دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به رویداد‌های معرفی نیاز‌های فناورانه که در این صندوق برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری هر نیازی که بعد از رویداد‌های ارائه نیاز‌های فناورانه منجر به عقد تفاهمنامه یا قرارداد می‌شود را با تسهیلات مختلف برای دو طرف قرارداد تامین مالی می‌کند. همچنین تفاهمنامه‌ای با پارک‌های علم و فناوری منعقد شده که به موجب آن پارک‌ها به عنوان عاملان صندوق برای اعطای خدمات آموزش و مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان تعیین شده‌اند و صندوق بخشی از هزینه‌های این دوره‌ها را تامین می‌کند.
در پایان این نشست از شرکت دانش بینان اتصال صنعت میانه مستقر در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.