کدخبر :244657 پرینت
28 اردیبهشت 1399 - 13:26

دستاوردهای ایرانسل در ارائه خدمات دیجیتال تشریح شد

همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، دستاوردهای خود را در ارائه خدمات زندگی دیجیتال به ایرانیان، تشریح کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این اپراتور در راستای اهداف راهبردی خود، یعنی «خلق و مدیریت ارزش‌آفرینی برای ذینفعان»، «خلق تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان»، «مدیریت رشد پایدار»، «تحول مدل عملیاتی» و «نوآوری و تجارب موفق»، موفق شده است با دستیابی به سهم بازار 43.45 درصدی با روند صعودی، اعتماد بیش از پیش مشترکان تلفن همراه را به دست آورد و با ثبت مصرف روزانۀ دیتای بیش از 11 پتابایت در اردیبهشت 99، به رکوردی جدید در ارائه اینترنت پرسرعت به مشترکان خود برسد.

ایرانسل از بدو تأسیس، تلاش داشته است تا فناوری‌های روز دنیا را با کمترین فاصله زمانی و با رعایت استانداردهای بالای کیفی به مشترکان خود ارائه کند و مسیر توسعه از طریق پیشرفت ارتباطات را هموارتر کند. ارائه اینترنت همراه نسل 2.75، 3، 4 و 4.5 و همچنین نسل جدید اینترنت ثابت (TD-LTE)، با کمترین فاصله زمانی عرضه در دنیا به ایرانیان عزیز، نمونه هایی از خدمات ایرانسل هستند که هم اکنون خدمات نسل دوم اینترنت همراه (2.75G)به بالغ بر 50 میلیون نفر مشترک فعال، نسل سوم (3G) به 29.5 میلیون نفر و نسل چهارم (4G/LTE) به 22 میلیون مشترک ایرانسل ارائه می‌شود و خدمات نسل 4.5 اینترنت پرسرعت همراه نیز در 719 شهر ایران توسط ایرانسل ارائه شده است.

یرانسل همچنین به عنوان اولین اپراتور ایرانی، شبکۀ کامل نسل پنجم اینترنت همراه (5G) را شهریورماه 96 در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با موفقیت آزمایش کرده و همچنان در آماده کردن بسترهای تجاری‌سازی 5G در کشور پیشتاز است. ایرانسل با توسعۀ پوشش روستایی شبکۀ خود به مجموع بیش از 17 هزار روستا، دسترسی به خدمات شبکۀ تلفن همراه را در اختیار 11 میلیون نفر روستاییان عزیز قرار داده است.

ایرانسل همگام با پیشرفت پرشتاب فناوری و دیجیتالی‌شدن بیش از پیش سبک زندگی در دنیا، تلاش کرده است تا زندگی مردم ایران را با دنیای جدید دیجیتال همسو کند و طرح‌های کلانی را در جهت تسهیل ابعاد مختلف زندگی و کسب‌وکار ایرانیان، تحقق دولت همراه و آسان‌تر شدن زندگی روزمره برای مردم اجرا کند. یکی از اولین ابتکارهای ایرانسل در این زمینه، اپلیکیشن «ایرانسل‌من» بوده است که در نسخه‌های ابتدایی، برای مدیریت حساب ایرانسلی از آن استفاده می‌شد؛ اما به مرور زمان و با اضافه‌شدن خدمات دیجیتالی جامع‌تری از قبیل امکان درخواست تاکسی آنلاین، سفارش آنلاین غذا از رستوران‌ها و اقلام مورد نیاز زندگی روزمره از سوپرمارکت‌ها و همچنین تماشای آنلاین و زنده برنامه‌های تلویزیونی، «ایرانسل‌من» با بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال، به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شد که هدفش تجمیع و ارائه انواع خدمات دیجیتال به کاربران است و بر اساس آخرین گزارش فروشگاه برنامه‌های اندرویدی «کافه بازار»، دومین اپلیکیشن محبوب ایرانی‌ها است.

همچنین سرمایه‌گذاری گسترده ایرانسل روی گروه اسنپ و توسعه کیف پول آپ، هم اینک خدمات فوق بر بستر ایرانسل را به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره مردم ایران تبدیل کرده و به تحول راه‌حل‌های سنتی و دیجیتالی شدن سبک زندگی کمک فراوانی کرده است.

ایرانسل همچنین با توجه به موضوع مهم نیاز به تفریح و سرگرمی‌های سازنده برای ارتقای سلامت روانی جامعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت لازم برای پخش فیلم‌ها و سریال‌ها از طریق تلویزیون اینترنتی لنز و همچنین همکاری گسترده با فیلیمو و نماوا سعی در سهولت دسترسی تمام مردم به محتوای بصری سرگرم‌کننده و مفرح داشته است.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن بخش گسترده‌ای از مردم، بسترهای دیجیتالی ایرانسل در بخش‌های مختلف در خدمت نیازهای مختلف مردم قرار گرفت.

همچنین ایرانسل با موافقت مدیرعامل خود، دکتر بیژن عباسی آرند، برای تسهیل زندگی و آگاه‌سازی مشترکان درباره ویروس همه‌گیر شدۀ کرونا، اقداماتی برای آموزش آنلاین، ارائه 100 گیگابایت اینترنت ثابت رایگان، بیش از 12 میلیارد ریال کمک نقدی به مراکز درمانی و نهادهای مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا در استان‌های مختلف، دورکاری حداکثری کارکنان، بسترسازی برای ایجاد جلسات برخی نهادها، سازمان‌ها و کسب و کارها (از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی)، رایگان کردن محتواهای ارائه شده در تلویزیون اینترنتی لنز، ارائه مکالمه رایگان به مدافعان سلامت، افزایش درگاه‌های پرداخت در اپلیکیشن ایرانسل من، تغییر اعلان‌های اطلاع رسان تماس‌های شبکه، ارائه ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه به معلمان دلسوز، پیوستن به کمپین ایران همدل به دعوت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و تخصیص کددستوری #1441* برای گردآوری و دوبرابر کردن کمک‌های مردمی به آسیب دیدگان از ویروس کرونا در استان خوزستان و تغییر موقت نام شبکه را به نتیجه رسانده است.

انجام این اقدامات، موجب تقدیر مراکز و نهادهای مختلف از ایرانسل شده که کسب جایزه بین‌المللی «بهترین برنامه اخلاق‌مداری سال ۲۰۱۹» از موسسه اخلاق حرفه‌ای و همینطور کسب جایزه معتبر BRIGHT در گروه ام‌تی‌ان تنها بخشی از افتخارهای ایرانسل در سال گذشته بوده است.

ایرانسل همزمان با شتاب دنیای دیجیتال و دگرگونی‌های دیجیتال فراوان در زندگی انسان، به عنوان یک مجموعه بزرگ و حرفه‌ای همچون گذشته با این پیشرفت‌ها همگام خواهد بود تا زندگی دیجیتال را با افتخار به مردم عزیز ایران عرضه و نبض زندگی دیجیتال را در دست بگیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.