کدخبر :244376 پرینت
19 اردیبهشت 1399 - 18:00

«ماجراجویی‌های پینوکیو» هم مجازی شد

فیلم «پینوکیو» هم به دنبال بسته بودن سینماها٬ از اکران باز ماند و در آمازون پرایم به نمایش درآمد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، معروف‌ترین شخصیت عروسک چوبی اخیراً دوباره به صفحه‌های نمایش بازگشته، اما نه پرده بزرگ سینما. این فیلم لایو اکشن به کارگردانی متئو گارونه سازنده فیلم‌هایی چون «گومورا» و «داگ‌من» از طریق پلتفرم استریمینگ آمازون پرایم منتشر شد.

ابتدا قرار بود فیلم هجدهم ماه مارس (۲۸ اسفند) در فرانسه اکران شود و بعد این تاریخ تا اول جولای (۱۱ تیر) عقب انداخته شد. اما با توجه به عدم اطمینانی که به خاطر بسته بودن سینماها و ادامه قرنطینه برای مقابله با پاندمی کروناویروس ادامه دارد، شرکت لو پکته که توزیع‌کننده و تهیه‌کننده فیلم است ترجیح داد قراردادی با «آمازون پرایم ویدیو» ببندد و فیلم را آنجا منتشر کند.

این فیلم که محصول مشترک فرانسه و ایتالیا است٬ با عنوان «ماجراجویی‌های پینوکیو» نخستین بار در سینماهای ایتالیا روی پرده رفت و با موفقیت چشمگیری مواجه شد. فیلم همچنین در بخش ویژه فستیوال فیلم برلیناله ۲۰۲۰ به نمایش درآمد.

داستان پینوکیو که سال ۱۸۸۱ توسط خبرنگار و نویسنده ایتالیایی کارلو کولودی نوشته شده ماجرای چوب‌کاری فقیر به نام ژپتو را روایت می‌کند که عروسکی چوبی به نام پینوکیو را می‌سازد که جان می‌گیرد.

در فیلم سینمایی جدید، روبرتو بنینی که از سال ۲۰۱۲ در فیلم‌های سینمایی ظاهر نشده بود نقش ژپتو را بازی می‌کند و فدریکو للاپی صداپیشه شخصیت پینوکیو است.

نسخه سینمایی پینوکیو تا حدود زیادی به داستان اصلی وفادار باقی مانده اما بیشتر به جنبه‌های اخلاقی آن می‌پردازد و تصویرسازی‌هایش بیشتر مناسب بزرگسالان است تا کودکان.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.