کدخبر :244187 پرینت
13 اردیبهشت 1399 - 00:00

بازداشت کارمند سابق توسط پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عدم توجه به نکات امنیتی می‌تواند مشکلاتی را بوجود آورد، گفت: در این راستا کارمند سابق مجموعه‌ای که بصورت غیر‌مجاز به سیستم‌های آن مجموعه دسترسی داشت، شناسایی و دستگیر شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی در خصوص این خبر گفت: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه به سامانه‌های مجموعه وی دسترسی غیرمجاز صورت گرفته و مشکلاتی را بوجود آورده است، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیس و همچنین با تکنیک‌های خاص پلیسی ضمن شناسایی و دستگیری متهم مشخص گردید که فرد خاطی از کارمندان سابق آن مجموعه می‌باشد.

این مقام انتظامی گفت: در روند رسیدگی به پرونده و در تحقیقات بعمل آمده متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام کرد که وی از کارکنان سابق آن مجموعه بوده که اخیرا در پی اختلافات بوجود آمده برکنار شده و با توجه به اینکه هنوز به سامانه‌ها دسترسی داشته به جهت انتقام‌جویی کلیه دسترسی‌ها را تغییر داده است.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه سطح دسترسی کاربران به سامانه‌ها باید بطور دقیق و منظم بررسی گردد، گفت: همواره عدم توجه به الزامات امنیتی و سهل‌انگاری می‌تواند مشکلات بعدی را بوجود آورد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع فوق دسترسی‌ها پس از بر کنار شدن فرد خاطی تغییر داده نشده و فرد مذکور همچنان به سامانه‌ها دسترسی داشت، گفت: پس از برکنار شدن فردی از مجموعه‌ای باید کلیه دسترسی‌ها وی به سیستم‌های مجموعه قطع، پسوردها تغییر داده و رمز عبور قوی انتخاب گردد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با معرفی سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با شهروندان گفت: در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن را از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.