کدخبر :237510 پرینت
03 آذر 1398 - 12:43

در پی برقراری اتصال اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور؛

اتصال اینترنت خطوط تلفن همراه در برخی استان‌ها در حال برقراری است/ آذری جهرمی: پیگیر تسریع وصل اینترنت همراه هستیم

با برقراری اتصال کاربران اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور و بازگشت سطح دسترسی کاربران به اینترنت بین‌الملل، خبرهای دریافتی حاکی از برقراری اتصال اینترنت همراه در برخی استان‌های کشور است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با برقراری اتصال اینترنت ثابت در استان‌های مختلف کشور، برقراری اتصال خطوط تلفن همراه در برخی استان‌های کشور آغاز شده است.

پیگیری خبرنگار ایلنا از منابع مطلع در وزارت ارتباطات نشان می‌دهد که از شب گذشته اتصال خطوط تلفن همراه ایرانسل به اینترنت آغاز شده است، اما همچنان مشترکان خطوط همراه اول و رایتل از سرویس اینترنت محروم هستند.

در حال حاضر تمام خطوط تلفن همراه ایرانسل در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام به اینترنت متصل شده‌اند و اتصال به اینترنت مشترکان این اپراتور در سایر استان‌ها ادامه دارد.

ایلنا گزارش داد که اتصال اینترنت اپراتور رایتل به صورت استانی در حال انجام است و به محض اتصال، برای مشترکین پیامکی مبنی بر امکان استفاده از اینترنت ارسال خواهد شد.

در همین حال، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه صبح امروز یکشنبه این فراکسیون، گفت: به گفته آقای آذری جهرمی در بخشی از استان‌ها اینترنت از طریق وای.فای خانگی وصل شده، اما وصل شدن اینترنت همراه منتظر دستور وزیر کشور است.

تکمیلی:

آذری جهرمی هم با بیان اینکه شورای امنیت کشور با توجه به شرایط امنیتی موجود و بر اساس ارزیابی‌هایی که داشته دستور وصل مجدد اینترنت برخی از مناطق را با توجه به بازگشت آنها به شرایط عادی ابلاغ کرده است، گفت: پیگیر تسریع وصل اینترنت گوشی‌های تلفن همراه هستیم و به محض ابلاغ دستور وصل مجدد، آن را اجرا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، بنا بر آنچه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده، اینترنت موبایل در برخی استانها، شامل خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و یزد و چهارمحال بختیاری، همدان، اردبیل،‌ زنجان و ایلام در حال وصل شدن است.

هنوز اطلاعاتی از اینکه اینترنت موبایل در دیگر استانها چه زمانی وصل می‌شود، اعلام نشده است.

تا ساعت 16:19 یکشنبه، نت بلاکز جدیدترین درصد اتصال اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در ایران را اینگونه اعلام کرد: ایرانسل 28% - رایتل 1% و
همراه اول 0%.

انتهای پیام

سیتنا در تلگرام: https://t.me/citna94
سیتنا در توئیتر: Citnanewsagency@

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.