اقدامات آموزشی لیفت و اوبر در حوزهی امنیت سفر
در بین سیستمهای مختلف حملونقلی، تاکسیهای اینترنتی با قابلیتهایی مانند رصد آنلاین، بررسی موقعیت مکانی و سوابق رانندگان توانستهاند تا حدود زیادی اطمینان خاطر را در بین مسافرانشان فراهم کنند. اما نکتهی دیگری که نباید از آن غافل شد این است که بخشی از مسئله تامین امنیت بر عهده مسافر است که باید با فرهنگسازی و آموزش آن را ارتقاء داد.
به گزارش سیتنا، اخیرا پس از آنکه یکی از مسافران اوبر به جای خودروی این سامانه به اشتباه سوار ماشین دیگری شد و در این سفر جان خود را از دست داد، این شرکت و همتای دیگرش، یعنی شرکت لیفت، اعلام کردند که برنامههای جدیدی برای افزایش امنیت در این سامانهها دارند. این برنامهها علاوه بر تغییراتی که در اپلیکیشن است، بخش آموزش و فرهنگسازی را هم در بر میگیرد.
آموزش در دانشگاه
اوبر بعد از این اتفاق اعلام کرد که در یک همکاری با دانشگاه کارولینای جنوبی تلاش دارد آگاهی عمومی در مورد امنیت سفر را افزایش دهد. سخنگوی اوبر در ارتباط با این اتفاق گفت: «ما از سال ۲۰۱۷ تلاش کردیم تا به مردم در مورد شناسایی رانندگان جعلی آموزش دهیم. با تمام وجود از اتفاقی که افتاد متاسف هستیم و همدری عمیق خود را با خانواده این فرد اعلام میکنیم.». به نظر میرسد اوبر تلاش دارد با برگزاری کمپینها و راهاندازی قابلیتهای جدیدی مثل ارسال پوش نوتیفیکیشن برای مسافران قبل از سوار شدن به خودرو، به افزایش امنیت در ناوگانش توجه نشان دهد. سخنگوی لیفت هم ضمن اشاره به اینکه امنیت جامعه بالاترین اولویت این سامانه است گفت: «برای داشتن قابلیتها و قوانینی که به وسیله آنها بتوانیم از رانندگان و مسافرانمان حفاظت کنیم به سختی میکوشیم.»
قبل از سوار شدن به این نکات توجه کنید:
این در حالی است که هر مسافری که از سامانههای هوشمند حملونقل استفاده میکند باید قبل از سوار شدن این ۳ نکته را رعایت کند: ۱. کنترل پلاک خودرو ۲. تطبیق مدل و رنگ خودرو ۳. مقایسه عکس راننده در اپلیکیشن با چهره فرد داخل خودرو. این موارد کمک میکند تا شما اطمینان حاصل کنید که درست سوار شدهاید.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید