کدخبر :228670 پرینت
29 اردیبهشت 1398 - 17:53

وزیر دفاع: دشمن از طریق ابزار رسانه در صدد القای ناامیدی در بطن جامعه است

وزیر دفاع گفت: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی‌ها در ایجاد امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش موثر و بسزایی برخوردارند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از وزارت دفاع، همزمان با 27 اردیبهشت «روز ارتباطات و روابط عمومی» همایشی با عنوان« نقش روابط عمومی هوشمند در اقتدار دفاعی» با حضور وزیر دفاع، مدیران عامل سازمان های وزارت دفاع، روسای ادارات عقیدتی سیاسی، معاونین و مدیران روابط عمومی و تبلیغات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت صا ایران وزارت دفاع  برگزار شد.

امیر سرتیپ حاتمی در ابتدای این مراسم با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به دست اندرکاران این حوزه در مجموعه وزارت دفاع اظهار کرد: متولیان روابط عمومی در وزارتخانه پرافتخار دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طلایه داران و خط مقدم مقابله با جنگ نرم و عملیات روانی دشمن هستند که در شرایط هجمه رسانه‌ای استکبارجهانی علیه ملت ایران اسلامی مسئولیت آنها خطیر، حساس و دارای ابعاد پیچیده تری است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به واسطه گسترده شدن عصر ارتباطات و اطلاعات با فضای جدیدی از حکم رانی و امپراطوری رسانه‌ای در دنیای مدرن مواجهیم، گفت: روابط عمومی ها بایستی بیش از هر زمان دیگر، نقش حساس خود را  متناسب با نوع و حجم تهدیدات هوشمندانه ایفا کرده و  در فرایند دریافت، پردازش و انتقال پیام با رعایت اصل «درستی و صحت» پیام خود را به منظور روشنگری و آگاهی آحاد مردم و جامعه مخابره و منتشر کنند.

وی با بیان اینکه در فضای امروز جامعه جهانی حاکمان و دولت‌ها در صدد القای مفاهیم و پیام های مورد نظر خود از طریق ابزار های رسانه‌ای به مخاطبین در عرصه جهانی هستند، تصریح کرد: بر این اساس روابط عمومی می‌بایست با دانش و آگاهی  هرچه بیشتر و با دقت مضاعف در تولید پیام های روشنگرانه و مملو از واقعیات و حقیقت و در عین حال با صداقت هر چه بیشتر در برابر رقبای خود نقش آفرینی کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به نقش دوسویه روابط عمومی ها در مجموعه دفاعی کشور عنوان کرد: حفظ انسجام درونی با جامعه هدف ( نیروهای مسلح) و همچنین توسعه و افزایش اعتماد به دست آمده در آحاد مردم از مهمترین رسالت های این مجموعه ارزشی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به جهت توانمندی و ارتقاء قدرت بازدارنگی دفاعی، اعتماد مردم  نسبت به مجموعه نیروهای مسلح و دفاعی از سطح بالایی برخوردار است، گفت: تلاش مجموعه صنعت دفاعی برای تولید دستاورهای دفاعی درجهت قطع هرگونه وابستگی در کنار اقدامات ارتباطی و رسانه ای هوشمند، موجبات تولید قدرت را برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه سخنان خود با تبیین فرمایش حکیمانه فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهمیت جایگاه وزارت دفاع به عنوان حساس ترین نقطه نظام، افزود: این وزارتخانه همواره کانون توجه دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و بر این اساس روابط عمومی های وزارت دفاع به واسطه داشتن اطلاعات، نقش حساسی در حوزه اطلاع رسانی بر عهده دارند و می بایست در کنار اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه، مراقبت‌های رسانه ای را به عنوان یک اصل حفاظتی همواره مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به اینکه امروز در اوج تقابل با دشمن در عرصه های گوناگون از جمله عرصه جنگ اقتصادی هستیم، افزود: دشمنان از طریق ابزار رسانه در فضای ارتباطات و عملیات روانی در صدد القاء حس ناامیدی و یاس به جامعه هستند و در این شرایط روابط عمومی ها در  تزریق امید و نشاط در آحاد جامعه و مردم از نقش موثر و بسزائی برخوردارند.

سید محمود رضا بهرامی معان تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم با تبریک 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که با وجود دسیسه های همه جانبه دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، با تلاش و هماهنگی رسانه های جمعی و مسئولین روابط عمومی وزارت دفاع و سازمان های تابعه، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه امروزه نقش ارتباطات و روابط عمومی در فعالیت‌های سازمانی، نقشی موثر و حیاتی است، افزود: جایگاه روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی بر مبنای حرکت‌های علمی و حرفه‌ای از مشخصه‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات قلمداد می شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت توجه و اهتمام به مسئولیت روابط عمومی در کشور به خصوص نیروهای مسلح با توجه به جایگاه خطیرشان در تامین امنیت ملی احساس می شود، خاطرنشان کرد: فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی باید با به کارگیری منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اصول علمی و اخلاق حرفه ای، پاسخگوی نیازهای سازمان و جامعه هدف باشند.

سرتیپ دوم داود عبدی مدیرکل روابط عمومی وزارت دفاع نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه روابط عمومی در سال 97 در حوزه انتشار اخبار، مستندسازی فعالیت ها، پیوست های عملیات روانی، تحلیل رسانه های داخلی و خارجی و موضع گیری روابط عمومی در خصوص مدیریت شایعات و ... با بیان فعالیت های حساس حوزه ارتباطات در راستای افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی اظهار کرد:  روابط عمومی سازمان های تابعه وزارت دفاع برآنند تا با برنامه ریزی منسجم، دقیق، راهبردی و هدفمند وظایف خطیر خود را به نحوی شایسته اجرایی و عملیاتی کنند.

وی افزود: متولیان روابط عمومی وزارت دفاع به عنوان سرداران جبهه فرهنگی با چشمانی باز و درک عمیق از شرایط کنونی و تهدیدات متنوع و ‌با تعامل تنگاتنگ با مدیران متعهد و متخصص وزارت دفاع و با حمایت‌های همه‌جانبه امیر سرتیپ حاتمی وزیر محترم دفاع‌، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقاء اقتدار دفاعی و منزلت اجتماعی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن ایفا خواهند کرد.
 
انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.