رصد لحظهبهلحظهی شبکهی مخابرات مناطق سیلزده در ستاد بحران شرکت مخابرات ایران
مدیر امور شبکه و مجری توسعه شبکه شرکت مخابرات ایران، با اشاره به رصد مداوم وضعیت مناطق سیلزده اظهار داشت: هماهنگیهای لازم توسط ستاد مدیریت بحران با مناطق مخابراتی مستقر در مرکز مخابرات نهری بهصورت لحظهبهلحظه انجام میشود.
به گزارش سیتنا، مهندس خلیلی که از ابتدای بحران سیل و تشکیل ستاد بحران در مرکز نهری تهران (ناک مرکزی) حضور مستمر دارد، اظهار داشت: از همان ساعات اول بحران مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشکیل ستاد بحران در جهت هماهنگی با تمامی مناطق مخابراتی و رفع نیاز آنها به جهت حفظ و پایداری ارتباطات در سراسر کشور و تقویت شبکه در زمان بحران انجام گرفت.
خلیلی به مجموعه اقدامات انجامشده در مورد سیل اخیر در استان لرستان و بهخصوص شهرستان پلدختر در چند مرحله اشاره کرد و گفت: در مرحله اول به بررسی وضعیت منطقه مخابراتی پرداختیم که چه ملزوماتی سالم و چه ملزوماتی ازکارافتاده است و در مرحله بعد راهکارهایی به جهت استفاده از ملزومات باقیمانده قابلاستفاده برای استفاده در شبکه به کار بستیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سیلاب قسمت زیادی از شهر را غیرقابلسکونت کرده و مرکز تلفن ما نیز در همان قسمت قرار داشت با مشورت مدیران و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که در مرحله اول ارتباطات موبایل ۲G را فراهم کنیم (که ارتباط حداقلی را بتوانیم در ساعات اولیه داشته باشیم) در ادامه آن دیروز توانستیم ارتباطات قویتر را برقرار کنیم که هم ایرانسل و هم همراه اول توانستند ۳G و ۴Gخود را به کار اندازند.
مدیر امور شبکه و مجری توسعه شبکه شرکت مخابرات ایران در موردبازسازی ارتباطات ثابت افزود: تمرکز ما بر روی احیا و بازسازی تلفن ثابت میباشد که با برنامهریزیهای جدید بهصورت فاز به فاز انجام خواهد شد.
خلیلی در رابطه با راهکارها و اقدامات پیشگیرانه در خوزستان گفت: با تشکیل تیمهای مختلف فنی و اکیپهای مختلف امیدواریم اختلالات و مشکلات را به حداقل برسانیم و با آمادهسازی ملزومات احتمالی موردنیاز مخابراتی و همینطور تعیین ۳ استان معین، شامل استانهای اصفهان، فارس و بوشهر برای استان خوزستان، بتوانیم این بحران را مدیریت کرده و مشکلات ارتباطی را به حداقل برسانیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید