کدخبر :223749 پرینت
18 دی 1397 - 22:46

پیرترین انگلیسی های تاریخ لیگ برتر جزیره از نظر تعداد بازی

تسلسل و یکنواخت بودن سطح بازی در فوتبال مدرن در سال های اخیر به یکی از برجسته ترین خصوصیات بازیکنان تبدیل شده است اما در سال های نه چندان دور این موضوع آنچنان که باید و شاید مورد توجه نبود از این رو بازیکنانی با این ویژگی ناب، جنس کمیاب دنیای فوتبال محسوب می شدند.

متن خبر

به گزارش ایرنا، ماندگاری در سطح بالا اغلب یکی از ویژگی هایی است که در فوتبال مدرن به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و با ارزش قلمداد نمی شود این در حالی است که این خصوصیت به طور فزاینده ای به یکی از مهم ترین ابعاد بازیکنان حرفه ای بدل شده است؛ بنابراین بازیکنانی که قادرند برای سال ها در سطح اول به فوتبال خود ادامه دهند، بازیکنانی خاص به شمار می آیند.

در گزارش زیر به 11 نفر از بازیکنانی اشاره شده است که بیشترین حضور را در تاریخ لیگ برتر جزیره از خود برجای گذاشته اند.

11 – پل اسکولز – 499 بازی
باشگاه: منچستریونایتد
اسکولز به همراه یونایتدها دوران فوتبالی درخشانی را سپری کرد؛ دورانی شگفت انگیز که از سال 1994 تا 2013 ادامه پیدا کرد و هافبک قابل احترام اسبق شیاطین سرخ، در این مسیر طولانی 11 جام رنگارنگ را با دستانش لمس کرد.
اسکولز اگرچه در ابتدا در پست مهاجم بازی می کرد اما پس از مدتی به یک هافبک گلزن و رفته رفته به بازی سازی تمام عیار بدل شد؛ بازی سازی آن قدر متبحر که بازیکنان بزرگی همچون «زین الدین زیدان» و «ژاوی هرناندز» به ستایش وی بپردازند.

10 جیمز میلنر – 502 بازی
باشگاه ها: لیدز یونایتد، نیوکاسل، استون ویلا، منچسترسیتی، لیورپول
هافبک کنونی تیم لیورپول، تازه ترین بازیکنی است که به باشگاه 500 تایی های لیگ برتر جزیره اضافه شده است.
میلنر زمانی که برای نخستین بار در تیم بزرگسالان شهرش یعنی لیدز یونایتد به میدان رفت، برای مدتی کوتاه با 16 سال و 356 روز سن، جوان ترین گلزن تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب گرفت.

9 – سول کمپل – 503 بازی
باشگاه ها: تاتنهام، آرسنال، پورتسموث، نیوکاسل
دفاع وسط اسبق تیم ملی انگلیس به عنوان محصول آکادمی جوانان تاتنهام در دهه 1990، پس از اینکه در سال 2001 به جمع توپچی ها ملحق شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
او در نخستین فصل حضورش در تیم آن سوی شمال لندن، موفق شد تا یک قهرمانی لیگ برتر جزیره و 2 عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس را به صندوقچه افتخاراتش اضافه کند.

8 – استیون جرارد – 504 بازی
باشگاه: لیورپول
مرد افسانه ای باشگاه لیورپول، همچنان به زعم بسیاری از افراد بزرگ ترین بازیکن تاریخ انگلیس است که موفق به فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر این کشور نشده است.
جرارد به عنوان یک هافبک، در مدت 17 فصل حضور در بالاترین سطح فوتبال انگلیس، 120 گل به ثمر رساند و پر بار ترین دوره گلزنی او به فصل 2008 – 2009 باز می گردد، زمانی که در 31 بازی 16 بار موفق به گلزنی شد.

7 – ریو فردیناند – 504 بازی
باشگاه ها: وستهم یونایتد، لیدز یونایتد، منچستریونایتد، کوئینزپارک رینجرز
ریو فردیناند که در دوران درخشان فوتبالی خود 2 بار رکورد نقل و انتقالات انگلیس را شکست، اوج دوران بازی خود را در اولد ترافورد سپری کرد، جایی که با پیراهن شیاطین سرخ شش بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد.

6 – فیل نویل – 505 بازی
باشگاه ها: منچستریونایتد، اورتون
نویل پس از 250 بازی با پیراهن یونایتد و فتح شش عنوان قهرمانی به همراه این تیم، در سال 2005 برای آغاز فصل دوم دوران طولانی بازی خود، اولدترافورد را به مقصد اورتون ترک کرد.
بازیکن چندکاره و اسبق تیم ملی انگلیس در ادامه راه و در مدت هشت فصل حضور در مرزیساید، بیشترین حضور را برای تافی ها داشت و سرانجام در همین تیم کفش های خود را آویخت و در سال 2013 به حرفه مربیگری روی آورد.

5 – جیمی کَرِگر – 508 بازی
باشگاه : لیورپول
کرگر به عنوان یک بازیکن تک باشگاهه به معنای واقعی کلمه، تمام مدت فوتبالی خود را در آنفیلد سپری کرد؛ در واقع او در سال 1997 نخستین بازی رسمی خود را برای این تیم انجام داد و 16 سال بعد یعنی در سال 2013 در همین ورزشگاه کفش هایش را آویخت.

4 – امیل هسکی – 516 بازی
باشگاه ها: لسترسیتی، لیورپول، بیرمنگام سیتی، ویگان اتلتیک، استون ویلا
امیل هسکی نخستین بازی از مجموع 516 حضور خود در لیگ برتر انگلیس را در فاصله فصل 1994 – 1995 تجربه کرد اما برای دست و پا کردن نام برای خود مجبور بود چند سالی در انتظار بماند.
در واقع او در سال 2000 با امضای قراردادی رکوردشکن به قرمزهای آنفیلد پیوست و به یک مهاجم شش دانگ تبدیل شد.

3 – دیوید جیمز – 572 بازی
باشگاه ها: لیورپول، استون ویلا، وستهم یونایتد، منچسترسیتی، پورتسموث
دروازه بان اسبق تیم ملی انگلیس در دوران فوتبالی خود، به اصطلاح خودمانی پنج بار تیم عوض کرد و این روند را در سال 1992 با پوشیدن پیراهن شماره یک لیورپول آغاز کرد.
نکته عجیب در مورد جیمز این است که او بخشی از 572 حضور خود در لیگ برتر را با ایده کاملا ناموفق «استوارت پیرس» سرمربی وقت منچسترسیتی در پست مهاجم به میدان رفت.

2 – فرانک لمپارد – 609 بازی
باشگاه ها: وستهم، چلسی، منچسترسیتی
لمپارد به عنوان یکی از 2 بازیکن انگلیسی با بیش از 600 بازی در لیگ برتر جزیره، بهترین سال های دوران 20 ساله بازی خود را در تیم های چلسی، وستهم و منچسترسیتی سپری کرد.
هافبک بی تکرار اسبق تیم ملی انگلیس به شکلی چشمگیر برای مدت 10 سال متوالی که از فصل 2003 – 2004 آغاز و تا فصل 2012 – 2013 ادامه دار شد، به ازای هر فصل دست کم 10 گل و بیشتر به ثمر رساند، این در حالی است که او تنها در فصل 2009 – 2010، در مجموع 22 گل به نام خود ثبت کرد.

1 – گرت بری – 653 بازی
باشگاه ها:استون ویلا، منچسترسیتی، اورتون، وست بروموویچ
بری نه تنها رکورد بیشترین بازی در لیگ برتر جزیره را در اختیار دارد بلکه پس از عبور از «رایان گیگز» ستاره اسبق منچستریونایتد در سال 2017، رکورد بیشترین بازی را در مجموع رقابت ها از آن خود کرد.
بازیکن اسبق تیم ملی انگلیس به عنوان بازیکنی با تبحر بازی در 2 پست مهاجم و هافبک، فوتبال حرفه ای خود را در سن 17سالگی و با تیم استون ویلا آغاز کرد و در دوران پربار فوتبالی خود موفق شد تا به همراه منچسترسیتی یک بار جام قهرمانی لیگ برتر را نیز بالای سر ببرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.